|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Siden alle barn og unge jeg kjenner til som har en 50/50 ordning er tydelig negative til noe de synes er en stressende hverdag på evig flyttefot, kan jeg ikke se at vi hadde landet på en slik ordning. Sett fra et voksen perspektiv er det kanskje det beste alternativet, men det bør ikke være det som veier tyngst.
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg er litt fristet av tanken på at ungene bor fast på et sted, og vi foreldre flytter ut og inn. Eller at vi deler huset i to. Men det går nok ikke i det virkelige liv. Men jeg ser egentlig for meg at han får hovedomsorgen, men at jeg har dem temmelig mye.
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Det mest nærliggende å tro er vel 50/50, selv om jeg ikke har tenkt tanken om å måtte ta stilling til dette. Jeg tror ikke vi hadde klart å enes om stort annet heller, fordi begge er så knyttet til ungene, og dedikert. Vi ville nok begge hatt et like stort ønske om å ha ungene. Vi ville nok også passet på å bo i samme skolekrets etc.
|
|
|
#4 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg og min x gikk i fra hverandre i høst, og jenta bor hos meg og har vanlig samvær med sin far. Dvs, hver onsdag med overnatting og annenhver helg. Han ønsker 50/50, men av hensyn til jenta blir nok det ikke et tema før hun blir ca 3 år siden det ikke er anbefalt før den tid. Skulle pappa'n ønske å ha henne mer kan vi øke til 60/40, men han har ikke nevnt noe om dette enda. Jenta elsker pappaen sin så jeg ønsker at de to skal treffes ofte og ha god kontakt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?De ville nok ha hovedbosted hos sin far, men med så nær som mulig 50/50-deling. |
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Mest hos meg, men forhåpentligvis ville pappaen hatt de litt oftere enn annenhver helg/en dag i uka. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg håper (bank i bordet) at dette er noe som ikke blir aktuelt for oss. Jeg vet at mannen er motstander av 50/50, og det er igrunnen jeg også. Mannen er mye ute og reiser, samt har vanskelige arbeidstider, så jeg tror det ville blitt meg som hadde hovedomsorgen, og at han ville hatt hyppig samvær. Sist redigert av pippo : 09-05-10 kl 23:29. Årsak: Håper ikke, håper ikke, håper ikke.... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vet ikke. Det blir for hypotetisk til at jeg klarer å komme opp med noen plausibel teori.
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Når vi pratet om det for noen år siden var vi enige om 50/50 deling om vi skulle skilles.
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi har ikke diskutert saken, men dersom det hadde skjedd i disse dager så tror jeg ganske sikkert at vi hadde blitt enige om at pappaen skulle hatt mer samvær enn meg.
|
|
|
#12 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg aner virkelig ikke, og håper selvfølgelig ikke at det skjer.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi har allerede diskutert og avtalt dette- siden dette er mannens andre kull. Har erfart samvær med 9 dager hos mor/5dager hos far, og dette fungerte sånn passe, men bedre enn en dag i uken og annenhver helg.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Slik forholdet vårt er i dag, ville 50/50 vært en selvfølge, og det ville det nok blitt hadde vi gått fra hverandre som venner eller i alle fall som gode samarbeidspartnere. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg ser for meg at vi hadde forsøkt å dele 50/50 og bo i nærheten av hverandre. Ellers hadde det nok blitt meg som hadde hatt de mest, tror jeg.
|
|
|
#16 |
|
bits and pieces
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?De vil nok i så fall bli boende hos meg pga sambos arbeidsturnus. Evt 50/50, men da to uker sammenhengende hos hver og jeg vet ikke helt hvordan det skulle blitt.
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Egoisten og hønemora i meg sier at ungene da skulle bodd hos meg.
|
|
|
#18 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Sier dette selv om jeg vet veldig mange av dere blir sinte på meg. Men det må frem for det, syns jeg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
trenger lading
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Jeg blir ikke sint på deg. Jeg ser jeg er der du er.
|
|
|
|
#20 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Det hadde nok blitt fast bustad hjå meg, og vanleg samvær med far. Ikkje fordi han ikkje ville hatt dei meir, men fordi hans jobb ikkje er spesielt normal mtp arbeidstider... Heldigvis ser eg ikkje føre meg at dette vert eit problem.
|
![]() |
|
|