|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg leste nettopp den andre tråden der noen (var det Dragen? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Hos meg. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg er litt fristet av tanken på at ungene bor fast på et sted, og vi foreldre flytter ut og inn. Eller at vi deler huset i to. Men det går nok ikke i det virkelige liv. Men jeg ser egentlig for meg at han får hovedomsorgen, men at jeg har dem temmelig mye.
|
|
|
#25 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Det mest nærliggende å tro er vel 50/50, selv om jeg ikke har tenkt tanken om å måtte ta stilling til dette. Jeg tror ikke vi hadde klart å enes om stort annet heller, fordi begge er så knyttet til ungene, og dedikert. Vi ville nok begge hatt et like stort ønske om å ha ungene. Vi ville nok også passet på å bo i samme skolekrets etc.
|
|
|
#26 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
Ingen vet før man er der, men hva tror du? |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Mine to eldste har en 60/40 deling, men det er vel kansje mer 70/30(70 hos meg). Vi bor i samme nabolag, er gode venner, er sammen på ting som omhandler barna og det fungerer veldig greit. Hjelper hverandre med logistikken når det trengs. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Eg tenker heilt omvendt, at ved å ha reflektert rundt slikt- og snakka om det før eit ev. brudd vil det vere mindre rom for impulsive tankar og handlingar som til sjuande og sist vil kunne skade borna. I tillegg bevisstgjer det begge foreldre på kva for ei rolle ein ønsker å spele i livet til borna sine, også ved eit ev. samlivsbrudd. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg og min x gikk i fra hverandre i høst, og jenta bor hos meg og har vanlig samvær med sin far. Dvs, hver onsdag med overnatting og annenhver helg. Han ønsker 50/50, men av hensyn til jenta blir nok det ikke et tema før hun blir ca 3 år siden det ikke er anbefalt før den tid. Skulle pappa'n ønske å ha henne mer kan vi øke til 60/40, men han har ikke nevnt noe om dette enda. Jenta elsker pappaen sin så jeg ønsker at de to skal treffes ofte og ha god kontakt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
© All rights reserved
|
Hvorfor er det en selvfølge? Jeg ville helst at barna ikke skulle bodd mesteparten av tiden hos meg. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?De ville nok ha hovedbosted hos sin far, men med så nær som mulig 50/50-deling. |
|
|
|
#32 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vet ikke. Det blir for hypotetisk til at jeg klarer å komme opp med noen plausibel teori.
|
|
|
#33 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Dette har vi snakket om etter å ha sett venner og familie rundt oss slite veldig. Jeg er selv skilsmissebarn og har fått noen sår som er viktige for meg å skåne ungene for å måtte oppleve.
|
|
|
#34 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Når vi pratet om det for noen år siden var vi enige om 50/50 deling om vi skulle skilles.
|
|
|
#35 |
|
Halloen!
Det kommer an på: Hvis det ble et "sint" brudd, tenker jeg kanskje at slike avtaler vil være lite verdt siden den ene, eller begge, muligens ønsker å ramme den andre mest mulig? Ved et "rolig" brudd er det vel uansett ingen grunn til å handle så veldig impusivt og man klarer å komme fram til en enighet i ro og mak. Jeg ser at det er lurt å snakke om slike ting, altså, det handler vel mest om at vi ikke er så flinke å langtidsplanlegge noen av oss. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
For meg er det en selvfølge. Jeg ønsker jo å se mest mulig til dem. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Vi har ikke diskutert saken, men dersom det hadde skjedd i disse dager så tror jeg ganske sikkert at vi hadde blitt enige om at pappaen skulle hatt mer samvær enn meg.
|
|
|
#38 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Mest hos meg, men forhåpentligvis ville pappaen hatt de litt oftere enn annenhver helg/en dag i uka. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Spoon2
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg aner virkelig ikke, og håper selvfølgelig ikke at det skjer.
|
|
|
#40 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Slik forholdet vårt er i dag, ville 50/50 vært en selvfølge, og det ville det nok blitt hadde vi gått fra hverandre som venner eller i alle fall som gode samarbeidspartnere. |
|
|
|
![]() |
|
|