|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor bor barna ved et evt. samlivsbrudd? | |||
| Hos meg |
|
53 | 23,14% |
| Hos min ex |
|
9 | 3,93% |
| Begge steder - 50/50-deling |
|
118 | 51,53% |
| Jeg bor allerede alene med barna |
|
18 | 7,86% |
| Min ex bor allerede alene med barna |
|
1 | 0,44% |
| Vi er brutt og barna bor 50/50 hos hver av oss |
|
11 | 4,80% |
| Dette var en fin undersøkelse, men det er desverre ingen svar som passer for meg |
|
28 | 12,23% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
trenger lading
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?En ting er sikkert: alle mine tanker, fordommer, gode ideer, smarte løsninger har blitt sendt rundt i en miksmaster. Opptil flere ganger.
|
|
|
|
#82 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det høres fint ut om de kan være nærmest hos hvem de vil og har samme miljø hele tiden, det må jo være det optimale? Men, de fleste har det nok ikke slik, men har en uke her og en uke der.
|
|
|
#84 |
|
trenger lading
|
Håper en dag å kunne komme dit, for det må være flott når det fungerer.
|
|
|
|
#85 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Ja, nå prater jo jeg nødvendigvis om brudd som er eller blir ganske ukompliserte, det fungerer selvsagt ikke der konfliktnivået er høyt og foreldre ikke klarer å samarbeide godt. Samme med der en av foreldrene velger å flytte til annen kommune, by eller for den sak skyld innenfor samme men for langt unna til at ungene kan gå.
|
|
|
#86 |
|
På (opp?)tur
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
awesom
|
Så hvis mannen din vil ut av forholdet så må han være utro?
|
|
|
#88 |
|
trenger lading
|
Det skjønner jeg Lykken. Jeg har alltid sagt, og faktisk trodd, at ved et evt brudd så skulle vi gå fra hverandre mens vi fortsatt var venner og kunne snakke sammen. Skulle iallefall være så pass "voksne". Ikke skilles som bitre fiender.
|
|
|
|
#89 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg synes det høres naturlig ut å ønske å ha ungene mest mulig hos seg selv. Ved samlivsbrudd snus hele verden opp/ned og ungene blir kanskje holdepunktet som det er verd å kjempe for? Konflikter som har vært blir forsterket og kommunikasjonsevnene blir vel ikke bedre av å være i konflikt?
|
|
|
|
#90 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Måtte stemme det siste alternativet. Vi hadde nok på ett eller annet vis delt på omsorgen, men jeg vil anta at det hadde blitt litt sånn uten faste perioder pga mannens jobb.
|
|
|
#91 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Ca 50/50
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg tror heller ikke at det er bra for ungene å måtte flytte frem og tilbake hver uke. Jeg og søstrene mine skulle være annen hver helg hos pappa da de gikk fra hverandre da jeg var ni år. Slik ble det ikke for mitt vedkommende. Jeg syntes ingen ting om å måtte flytte på meg i det hele tatt. Jeg var glad i pappa og han var en god omsorgsperson. Men jeg syntes selv at jeg fikk enda bedre omsorg fra mamma, og vi hadde et helt annet bånd til mamma, så jeg ble hos henne hele tiden. Pappa fikk ta meg med på kafe og til byen og sånn da. Men jeg syntes feriene var grusomme. 2 uker på Cypros, langt borte fra mamma |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg bor allerede alene med barna. Her blir det i utgangspunktet samvær annenhver helg fra fredag til søndag.
|
|
|
|
#94 |
|
Nå også i farger
Uthevingen min ser ut som krig for meg. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Passiv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Hos meg- med størst sannsynlighet. Faren har en jobb hvor han er veldig mye borte, og pr. i dag er det slik at han har problemer med å få hentet i bhg. én dag i uka, selv om han har oversikt for flere mnd. fremover på hvordan jeg jobber. |
|
|
|
#96 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg er selv skilsmissebarn og har veldig dårlig erfaring med 50/50. Så det ville ikke jeg utsatt mine barn for. Dette selv om det forhåpentligvis ikke ville vært sammenlignbart siden mine foreldre på ingen måt evnet å samarbeide etter bruddet.
|
|
|
|
#97 |
|
villende
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg aner virkelig ikke, for jeg tror det ville kommet veldig an på bruddet. Jeg håper jo vi hadde klart å sette barnas behov for stabilitet og foreldrekontakt foran egne behov, men jeg vet jo ikke hvordan vi ville oppført oss i en situasjon som jeg antar hadde vært særdeles slitsom for alle parter. Og jeg vet heller ikke hva som hadde vært den ideelle situasjonen for barna. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Passiv
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg krysset på to jeg. En om at de allerede bor hos meg. Dernest at om stefaren prøver å stikke av så sender jeg dem dit annenhver uke enten han vil eller ikke. |
|
|
|
#99 |
|
By the Sea
|
Sv: Ved et eventuelt samlivsbrudd - hvor skulle ungene bodd?Jeg blir
|
![]() |
|
|