|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Fiskegrateng uten litt av hvertJeg kan ikke spise meieriprodukter (bruker havremelk). Tåler ikke noe særlig med eggeplomme, men eggehvite går bra. Jeg tåler heller ikke så mye fett (unngår helst smør). Er det da mulig å lage fiskegrateng? Det er en gammel favoritt som jeg savner... |
![]() |
![]() |
#2 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertHvit saus med havremelk, mel og litt muskat? Fisk, gulrøtter og evt makaroni (og alt annet du måtte ønske) og så vender du inn et par stivpiskede eggeplommer, og steker i stekeovnen?
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertJa, det kan jeg jo prøve. Har alltid brukt smør til hvit saus men det er kanskje ikke nødvendig? |
![]() |
![]() |
#4 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertTåler du ingen slags fett, eller er Cocosa et alternativ for deg? Den ene er uten smak.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvert
Du kan fint lage hvit saus med å koke opp (havre)melk og jevne med meljevning.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertTakk for tips, Dragen. Sist redigert av konsulenten : 14-01-11 kl 14:44. |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertJeg har laget fiskegrateng uten litt av hvert :-) Bare rist mel og havremelk i en lukket beholder og spe med mer havremelk, det burde funke. Jeg tåler heller ikke egg, men det er på ingen måte nødvendig. Hva annet må du unngå av ingrediensene i vanlig fiskegrateng? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertFlott med flere tips, jeg har ikke prøvd ennå |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertHer er den jeg lager, sånn ca. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertDu kan jo bruke eggerstatning i stedet for egg. Det får du i velassorterte dagligvarebutikker og/eller helsekostbutikker.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Fiskegrateng uten litt av hvertJa, eggeerstatning funker sikkert fint altså. Jeg bare savner ikke egg så mye akkurat der, men det skal prøves. Bruker eggerstatning i kaker og vafler og pannekaker og sånt, det fungerer kjempefint. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|