|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I endring
|
Hvilken sykkel til kort 6-åring?Her har vi en som snart blir 6år og kan enda ikke sykkle så vi tenkte at vi skulle kjøpe sykkel til bursdagen hans, men blir ikke enig om hvor stor sykkel vi skal kjøpe. Jeg mener at vi skal kjøpe en litt liten så er lettere å lære å sykkle på mens mannen mener at vi bare skal kjøpe en som varer litt.
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Det spørs jo hvor lang din 6-åring er? vi har netopp kjøpt 20" til storesøster på 6 1/2 og den var nesten i største laget, men hun har akkurat lært seg å sykle da. 16" ble for lite så ideelt sett skulle hun hatt 18" |
|
|
|
|
|
#4 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Jeg ville også ha kjøpt en 16 tommer. Det fikk vår 5,5åring nå, og hun er ikke av de høyeste. Funker supert. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Hvor høy er han, og hvor lenge har han behersket sykling?
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Jeg synes 12" blir veldig små selv til korte 6-åringer, og jeg vet ikke om de er så mye lettere å sykle på heller. Da må man trø veldig fort og med krøkete ben.
|
|
|
#9 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?
|
|
|
#10 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?En 20" fra Fuji(Birk Sykkel). Den har lavt tyngdepunkt og setet er lavere enn på andre 20" sånn at de lettere rekker ned til bakken, er vår erfaring.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Men altså, det viser vel hvor subjektivt en "kort 6-åring" er. Min heeeelt normale 5,5-åring fikk 16" i fjor, og da var det med et nødskrik det i det hele tatt gikk. Mens Kannes lange laban åpenbart er klar for større utfordringer.
|
|
|
#13 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Min 6-åring på 125 cm, han er vel ganske gjennomsnitlig, har 16-tommer som han fikk i fjor. I fjor passet den fint, i år er den litt knapp, men fremdeles grei for en som ikke er 100% stødig.
|
|
|
#16 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Du har en til i dag, Scarlett. Les og let.
|
|
|
#17 |
|
I endring
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Dere altså
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Da er han omtrent like høy som min største Kaospilot, og han har det i hvert fall veldig fint på 16". Uten støttehjul, han lærer nok fort nå. Har han sparkesykkel? Min fikk inn balansen veldig fort på sparkesykkel og foff! kunne han sykle.
|
|
|
#19 |
|
I endring
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Nei han har ikke sparkesykkel heller, vi får rett og slett se om vi finner en 16" til han.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken sykkel til kort 6-åring?Helt sikker på at 16" er greia her, og da får han det nok til tenker jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|