|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har også konfirmasjonsbunad (20 år siden konfirmasjonen...). Den ble sydd ut ganske drastisk for noen år siden, og så krympet jeg i stedet for den, så selv om jeg ikke er helt der jeg skulle ønske størrelsesmessig sitter den finfint og er heller litt for stor enn for liten. Godt er det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min krympet gradvis, gudsjelov, fra jeg var i 14-årsalderen, men den har gudsjelov sluttet nå.
![]() |
#83 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?
![]() |
#84 |
WF: Sausnebbet
|
Store pupper vil jo løfte vesten ganske så mye, Nessie, og du er vel av de mer rikelig utstyrte der du også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Den har krympet ja og dertil sydd ut for en del år siden. Har etter det klaget over at noe var gæærnt med den, men mamma sa at "neida...." Helt til hun spratt den opp for å sy den om til seg selv og faktisk så at den var skeiv
![]() |
![]() |
#86 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lengden er vel litt motesak og? Jeg har akkurat fått meg beltestakk og den er lang. Ikke søren om jeg vil ha en midt på leggen, uansett om det skulle være mer riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Min er altfor kort... Jeg syns de er mye finere om de er helt fotside. (ikke helt ned i bakken altså, men min er godt oppfor ankelen...)
![]() |
#89 |
Passiv
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg har flyttet noen hemper, så nå passer den igjen, bortsett fra rundt brystet. Hun som sydde bunaden tenkte vel at jeg ikke var ferdig utviklet ennå, men det var jeg visst. |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Litt uten for tema men...
![]() |
#91 |
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
![]() |
#92 |
Erfaren nok
|
Ja, det er jo sånn.
![]() |
#93 |
WF: Sausnebbet
|
Joda, det er nok mote der også. Men jeg lurer litt på hvor mye mote som er greit før det går utenfor god skikk og bruk når det gjelder tradisjonsplagg som bunader. -Er ikke innleid av husfliden og bunadspolitiet altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Jeg er vel like spent hvert år på hvordan bunaden passer/ikke passer. Krympespøkelset er aldri til å stole på!
![]() |
#95 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Det kommer nok til å sitte litt stramt i år ja, for jeg har nytt stølebelte og var så gniten at jeg ikke spanderte på meg den ekstra stølen jeg nok trengte.
![]() |
#96 |
This is normal!
|
Min vest kjennes også litt kort ut. Mine to fordeler har visst krympet til 18-årsstørrelse (men ikke 18-årsfasthet
Kanskje jeg skal lage min lårkort? Et artig lite bunadsballerinaskjørt? Det skulle vekke både bunadspolitiet og sømmelighetsvesenet tenker jeg.
![]() |
![]() |
#97 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Min bunad har nå krympet så mye at jeg har overlatt den til min niese.
![]() |
#99 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Svigermor sydde min bunad ut i fjor. Det var rikelig med sømmonn på den, så det var nok å ta av.
![]() |
#100 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off igjen: Krymper bunaden din?Konfirmasjonsbunaden min har blitt for stor! Den var sydd slik at jeg skulle ha "noe å vokse i", men jeg har ikke vokst siden konfirmasjonen, hverken den ene eller den andre veien. Så nå skal jeg snart få fingeren ut og få den perfekt tilpasset min figur |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|