|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Dersom det var EU-valg nå ville du stemme for eller i mot Norge i EU? | |||
| Ja til EU |
|
50 | 27,47% |
| Nei til EU |
|
114 | 62,64% |
| Vet ikke |
|
18 | 9,89% |
| Deltakere: 182. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Dersom det var EU-valg nåHva ville du ha stemt om det var EU-valg her nå? Ville du stemmer FOR at Norge skulle være et fullverdig medlem eller MOT? Sist redigert av Jessica : 13-05-10 kl 00:59. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Dersom det var EU-valg nåSamme her. Etter alt som har skjedd i Hellas og nå på vei til å skje i Spania så ser en hvor sårbart ting blir. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom det var EU-valg nåJeg ville nok stemt nei. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dersom det var EU-valg nå
EØS-avtalen trengte 3/4 flertall i Stortinget, så det var flere enn Ap som stod bak dette. Ap, Frp, KrF, V og Høyre var for. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Dersom det var EU-valg nåJeg ville stemt ja.
|
|
|
#10 |
|
villende
|
Sv: Dersom det var EU-valg nåJeg ville stemt ja. Både fordi jeg mener at det semimedlemskapet som Norge har per dags dato ikke er fugl eller fisk, mens et fullverdig medlemsskap ville sikret oss mye større innflytelse enn vi har i dag, hvor vi i stor grad er avhengig av lobbyvirksomhet for å nå igjennom i en del viktige saker. At Norge i dag er et rikt land er ikke noe som vil vare evig og på sikt så tror jeg vi vil har fordel av å være fullverdig medlem. I andre internasjonale sammenhenger opererer ofte de Skandinaviske og Nordiske landene som en "blokk" og det tror jeg vi kan regne med at vi ville gjort i EU-sammenheng også. Representanter fra Danmark, Finland og Sverige har ofte uttalt at de har savnet Norge og Island i mange EU-sammenhenger. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Dersom det var EU-valg nåJa, selvfølgelig, som sist. Jeg er veldig overrasket over at det er to tredeler neifolk her så langt.
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Dersom det var EU-valg nåJeg vet ikke. Tidligere ville jeg helt sikkert stemt ja, men enkelte ting har sådd ørlite tvil i meg, men jeg heller absolutt mer mot ja enn nei.
|
|
|
#16 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Dersom det var EU-valg nåJa til EU.
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Dersom det var EU-valg nå
Ja, det syntes jeg også var overraskende.
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Sv: Dersom det var EU-valg nåJeg er, som alltid, mot norsk medlemskap i EU. EU-kampen i 1994 var min første store politiske kamp og kommer alltid til å bety noe helt spesielt i mitt politiske liv.
|
![]() |
| Emneord |
| eu |
|
|