|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Går alt til helvete?Etter en liten utblåsning i en annen tråd:
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går alt til helvete?Fikk denne på prikk:
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: Går alt til helvete?Nix, du er IKKE den eneste som i grunnen tenker at dette her kommer til å fare lukt at helvete. Det er et samtaleemne i heimen her, for å si det sånn. Jeg er ikke så fryktelig stor på økonomi og sånn, men har en mann som er ganske inni det hele, og han ser relativt (understatment) mørkt på det. Og jeg ser jo at han har en del poeng.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går alt til helvete?Jeg hørte noe om at 1800-tallet var europas århundre, 1900-tallet var USAs, og 2000-tallet blir Kinas...
|
|
|
#6 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går alt til helvete?*abbonerer og følger spent med på innspill her*
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går alt til helvete?Det sier jo en del når til og med Norge, som jo burde ligget best an av alle, bruker mer enn vi tjener, så står det ille til.
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Går alt til helvete?
Jeg er ikke stor på veddemål, men akkurat den der er jeg villig til å vedde ganske mye i mot.
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
Sv: Går alt til helvete?I USA er det seks stater som går med overskudd. Seks stykker. Resten går med dundrende underskudd, noen mer enn andre. Detroit pleide å være en by, feks.
|
|
|
#14 |
|
-
Sv: Går alt til helvete?
Det er vel den populære teorien. Jeg tviler. Jeg tror ikke den totalitære styringsformen i Kina overlever hvis den blir satt på prøve i et moderne kommunikasjonssamfunn. De kan neppe slå ned opprør lokalt og hindre det i å spre seg slik de kunne i 1989. Jeg tror derfor at også Kina går til helvete. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går alt til helvete?Jeg ser nesten aldri på nyheter, men hver gang jeg får et glimt av avisoverskrifter, så står det alltid noe om økonomi og kriser. Er ganske redd for at det kan gå dårlig, men jeg klarer ikke å forholde meg til det sånn i praksis. Men har begynt å lure på om det er lurt å spare pengene i tilfelle kronekursen skulle synke dramatisk....
|
|
|
#16 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går alt til helvete?...bare tanken på at det blir brukt mer enn det skapes er svært skremmende. Det er ikke veien å gå i noen økonomi. Verken på hjemmebane eller i større skala. Jeg kjenner en liten frykt i magen. Det ser ikke bra ut akkurat nå, opplever jeg.
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Går alt til helvete?Det er vel ingen bombe at en kurve ikke kan peke til himmels til evig tid....
|
|
|
|
#18 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går alt til helvete?Du er ikke den eneste. Dette er ihvertfall langt skumlere enn 2012-teorier.
|
|
|
#19 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Går alt til helvete?Jeg registerer, men bekymrer meg ikke. Rett og slett fordi jeg ikke kan gjøre noe særlig for å påvirke verdensøkonomien i en mer positiv retning. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tankefull
|
Sv: Går alt til helvete?Jeg er heller ikke noen ekspert når det kommer til økonomi, men har det samme tankene. Det som provoserer meg veldig er at Norge gjør så lite for å legge til rette for nye måter å tjene penger på. Vi bruker av oljepengene og ser ikke fremover.
|
![]() |
|
|