Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Gjengs pris hos frisøren?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-10, 23:05   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gjengs pris hos frisøren?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg var hos frisøren i dag og betalte det meste jeg noen sinne har betalt ...samme frisør, så jeg fikk helt hakeslepp må jeg innrømme. Jeg pleier alltid å klippe meg, og så farge/stripe håret. I dag tok jeg brynene også, men på kvitteringen ser jeg at hun ikke har tatt betalt for det. Det meste jeg har betalt tidligere er vel enn 1 600,-, men det har inkludert et hårpleieprodukt, børste eller annet. I dag måtte jeg ut med 1 895,- hvorav 575,- var selve klippen av halvlangt hår, 595,- var minicolor og 725,- foliestripe halvlangt hår ...og jeg kjøpte altså ikke med meg noe ekstra.

Har hørt at frisørprisene gjengs har gått opp, i allefall her i byen, men jeg trodde ikke det var helt for galt, og stiger prisene mer nå så tror jeg at jeg må finne på noe annet, for dette har ikke jeg råd til med nødvendige mellomrom altså!

Så, hva betaler dere damer gjennomsnittlig når dere er hos frisøren og for hva?

Nysgjerrig på hva som faktisk kan anses som dyrt og ikke ...

Gammel 15-05-10, 23:15   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjengs pris hos frisøren?

Hmm. Jeg synes det er vanskelig å forutse regningen, for det varierer. Jeg tror jeg betalte rundt 13-1400 sist. Det var klipp og farging av ettervekst. Pleier av og til å stripe også, men det er noen måneder siden sist.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:15   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler vanligvis rundt 1000-1100 for klipp og farging. Da er vask og styling inkludert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:18   #4
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg betalte 1090 kun for striper i går. Klipp tror jeg jeg betaler ca 600 for. Dyrt, ja.

Gammel 15-05-10, 23:18   #5
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

My god. Ikke rart Tuppeline er så mistenkelig taus hver gang hun kommer hjem med ny form og farge på toppen.

Sist gang jeg var hos frisør betalte jeg 9 $ . Det var hos en albaner i Kosovo. Bra ble det også.

Gammel 15-05-10, 23:20   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg betalte rett under 400 for kun klipp i dag.

Gammel 15-05-10, 23:21   #7
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg betaler et sted mellom 1600 og 1800 for farg, klipp og style.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:23   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har passert 2000,- en gang. Jeg gikk ikke tilbake dit. Men ja, å farge og stripe det i samme omgang er svinedyrt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:24   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Betaler 560 for klipp.

Gammel 15-05-10, 23:26   #10
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg betaler rundt 1000-1100 for klipp, farge og striper der jeg vanligvis går. En gang gikk jeg på Nikita og måtte betale over 2000 kr for det samme. Da så jeg nok omtrent sånn ut der jeg sto ved kassen og ikke trodde mine egne ører.

Gammel 15-05-10, 23:27   #11
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg betaler 800 kr for klipp og hette-striping. Det vet jeg er billig.

Gammel 15-05-10, 23:27   #12
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Blir vel 4-500 kr for klipp... eller 600? *teflonhukommelse*

Farginga tar jeg meg av på hjemmebane. Aaaaltfor dyrt å gjøre det hos frisør. (har ganske mørkt hår fra før av, så det er ikke så mye som kan "gå galt"...)

Gammel 15-05-10, 23:33   #13
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Fine frisøren min
Betalte 1070.- sist gang. Da tok jeg striper, som etter hvert frisøren drar ut i resten av håret, hårkur med hodebunn massage (fantastisk!) og en klipp av tupper på halvkort frisyre og pannelugg. Tørker det og tar en ministyling.

Til info var dette en mandag da det alltid, (samme på tirsdager) er 10% avslag på frisørtimer mellom kl 9-15.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:34   #14
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Var ute med et par venninner i kveld og det ble snakk om frisørpriser. 650 kr betalte de for bare klipp nå. Selv har jeg latt min mor stusse håret de siste par årene. Mener jeg ga noe over 600 sist jeg klipte meg, men det var mer enn bare stussing da.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:37   #15
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sist nå betalte jeg rundt 1200,- for folestriper og klipp. Jeg syns det er litt rart at jeg fra gang til gang havner på ulik pris, sånn pluss minus en hundrelapp eller to, til tross for at jeg går til samme frisørsalong og gjør det samme hver gang.

Drøye 700,- for stripene kan jeg leve med, med at de kaller det "dameklipp" og tar 400 spenn for kun å stusse en cm eller så i lengden syns jeg er drøyt. Det bør jo være en forskjell i pris mellom å klippe en mer avansert frisyre og det å klippe en cm eller to i lengden. Men, tydeligvis ikke.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:38   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Jeg betaler rundt 1000-1100 for klipp, farge og striper der jeg vanligvis går. En gang gikk jeg på Nikita og måtte betale over 2000 kr for det samme. Da så jeg nok omtrent sånn ut der jeg sto ved kassen og ikke trodde mine egne ører.

Jupp. Jeg opplevde at de gikk opp flere hundre kroner fra ett frisørbesøk til et annet og da var det bare ca. 1 1/2 mnd mellom dem. Jeg ble lang i maska og bytta selvfølgelig frisør sporenstreks. Jeg hadde da vært trofast Nikita-kunde i årevis, men ikke igjen. Nå betaler jeg ca. 1050 kr for farging av ettervekst og klipp (mot 1800 kr hos Nikita)

Gammel 15-05-10, 23:40   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

150 kr for klipp.

Gammel 15-05-10, 23:40   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Sist nå betalte jeg rundt 1200,- for folestriper og klipp. Jeg syns det er litt rart at jeg fra gang til gang havner på ulik pris, sånn pluss minus en hundrelapp eller to, til tross for at jeg går til samme frisørsalong og gjør det samme hver gang.

Drøye 700,- for stripene kan jeg leve med, med at de kaller det "dameklipp" og tar 400 spenn for kun å stusse en cm eller så i lengden syns jeg er drøyt. Det bør jo være en forskjell i pris mellom å klippe en mer avansert frisyre og det å klippe en cm eller to i lengden. Men, tydeligvis ikke.

Nettopp! Jeg gjør stort sett alltid det samme og har tidligere forundret meg stort over at det kan skille alt fra en 50-lapp til flere hundre kroner ...for samme jobben!! Forskjellen denne gangen var minicoloren tror jeg, men det var jo ikke noe mer jobb eller farge enn det normalt er med bare stripe og farging av ettervekst, så lell.

Mannen slipper unna med en 3-400,- for herreklippen sin, så jeg er litt snurt på de centimeterene jeg også altså!!

Gammel 15-05-10, 23:40   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god del kjeder, bl.a. Nikita, tar ulik pris utfra stillingen/ansenniteten/tittelen til frisøren. Når de blir forfremmet, betaler kunden mer. Finfint system.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:44   #20
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

En god del kjeder, bl.a. Nikita, tar ulik pris utfra stillingen/ansenniteten/tittelen til frisøren. Når de blir forfremmet, betaler kunden mer. Finfint system.

Da er det jo ikke noe rart at prisen forandrer seg for hver gang man er innom salongen da (hvis man bruker forskjellige frisører). Jeg ble sååå lei meg når frisøren min måtte slutte for ingen har kunnet måle se mot henne. Nå har jeg endelig finni en som nesten kan måle seg mot henne. Fine jenta

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.