|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Brasiliansk dessertVar i Notodden en gang, og spiste på Norlandia Hotell der, og samboeren min spiste en utrolig dessert. Kikket på menyen deres, og det må være denne; sjokoladefromage med mint sabayon og pernod. Pernod er vel noe alkoholholdig, men hva er mint sabayon?
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brasiliansk dessertJeg kan ikke hjelpe deg med oppskrift, men Sabayon er vel den italienske desserten Zabaglione, den lages med eggeplommer, søt dessertvin og sukker (og mint, i dette tilfellet).
![]() |
#4 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Brasiliansk dessertSabayonnesaus:
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Brasiliansk dessertSabayonnesaus blir ofte gratinert i ovnen før servering; blir litt sånn "søt hvitvinseggedosis med skorpe".
![]() |
![]() |
#8 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Brasiliansk dessert
Det hadde vært fint! Ja, det står på menyen at den er brasiliansk; em espuna de hortla, på spansk sikkert dette? Hadde vært utrolig om han kunne finne en oppskrift!
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Brasiliansk dessertMannen min svarte meg dette, men jeg tror ikke det kommer fra kollegaen, for han svarte litt for raskt for det. Mannen min har vært ganske mye i Brasil:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Brasiliansk dessertLitt til:
|
![]() |
![]() |
![]() |