|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Innføring av tax-free varer til USAVi mellomlander på Heathrow når vi skal til Florida, og jeg har tenkt til å kjøpe solkrem, og andre kremer på Boots. Går det greit å ta med inn i USA hvis jeg ber om at posen varene legges i forsegles, eller kan jeg risikere å blir fratatt varene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Innføring av tax-free varer til USASå lenge du får dem gjennom sikkerhetssjekken på Heathrow så er det vel ikke noe problem?
![]() |
#3 |
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innføring av tax-free varer til USAEn kollega jeg reiste sammen med til Usa i fjor mistet innkjøpte taxfreeprodukter ved mellomlanding i Amsterdam. Varene var forseglet i Norge. Når varene er forseglet skal det være lov å medbringe, men hvem ønsker en krangel med airport security? Vi reiser straks til Florida vi også, og jeg handler ikke noe før jeg er fremme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Innføring av tax-free varer til USA
Enig. Man må jo ikke gjennom den liquid-greia ved ankomst, det er på vei inn til flyet man har de kravene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Innføring av tax-free varer til USASkal dere mellomlande i USA eller fly direkte fra Heathrow? Mellomlander man må man alltid hente bagasjen selv og så gå gjennom tollen for å så levere bagasjen fra seg. Da må man huske å legge i det man har kjøpt i bagasjen. Ellers går det bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sperret
Vi skal ikke mellomlande i USA, men flyr direkte til USA fra Heathrow. Jeg antar at bagasjen går automatisk fra Oslo til Miami, og at vi dermed ikke må plukke opp bagasjen på Heathrow for å sjekke den inn på nytt der? Da får vi uansett ikke puttet tax-free varene i koffertene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Da går bagasjen direkte ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Innføring av tax-free varer til USAPå vei hjem fra Tokyo fikk vi fratatt tax-free-varene vi hadde kjøpt på flyplassen i Tokyo, i sikkerhetskontrollen i Helsinki. Vi ante ikke at man måtte gjennom en sikkerhetskontroll bare for å gå mellom to gater, men det måtte vi altså. Jeg hørte mange på flyet videre som klaget over at de hadde blitt fratatt tax free-varene, så det KAN skje.
![]() |
#9 |
|
Ja, om du mellomlander etter at du har kjøpt tax free-varene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sperret
Nei, så da er vel sannsynligheten liten for at solkremene, vinen og det andre forsvinner på vei inn i USA liten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Innføring av tax-free varer til USAMen er Boots en tax free butikk som har saanne poser tilgjengelige i det hele tatt? Jeg husker bare Boot utenfor selve tax free omraadet, men det er jo en stund siden jeg var i London sist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Men hvorfor? Vi hentet jo ikke ut bagasjen for å sjekke den inn på nytt, vi bare skiftet gate. Jeg synes det er en merkelig regel.
![]() |
#15 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Dette fordi din første landing i USA er fra utenlandsflygning. Når du så flyr videre er det innenlandsflygninger. Når du kommer hit fra utlandet må bagasje fortolles på vanlig vis. De fortoller jo ingenting på innenlandsflygninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Sperret
|
![]() |
![]() |