Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vogn/trille bør vi velge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-10, 15:30   #21
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vogn/trille bør vi velge?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Tror det er trille vi tenker på, selv om mannen sikkert kunne tenkt seg å kaste den vi har... Jeg tenker mer "ekstravogn", ikke "ny vogn" egentlig. Så det er vel trille jeg ser etter, men en som han kan sove i.

Bee!

Gammel 19-05-10, 15:38   #22
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Her er TFK sammenlagt:

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 15:39   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

den kan fint stå oppover i en stasjonsvogn og da tar den ca 1/4 av bagasjerommet.

Gammel 19-05-10, 15:39   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men i Bee henger vel bena rett ned når de sover?

Jeg synes ikke det ser særlig behagelig ut, men vet jo at det er vanlig i ganske mange triller.

Gammel 19-05-10, 15:45   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vår lille knert sover godt i sin 'utskjelte' Carena Easy som koster under tusenlappen.

Ikke verdens beste på alskens 'føre' men går helt greit å trille. Pluss for stor god plass under - minus for hylende hjul - men det forsvinner med litt smøring.

Lett å slå sammen og tar ganske liten plass, og ikke minst ikke masse styr å få ut og inn av bilen. Jeg HATER å dra på en 'skikkelig' vogn ut og inn av bilen. Mye greiere med en trille.

Gammel 19-05-10, 15:49   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men i Bee henger vel bena rett ned når de sover?

Jeg synes ikke det ser særlig behagelig ut, men vet jo at det er vanlig i ganske mange triller.

Du kan trekke ut sittedelen av setet, slik at det blir lengre og da lå iallefall podens ben fint oppi setet.
Det finnes vel noen triller man kan få med fotbrett men min erfaring er at triller generellt er elendige å trille (ironisk nok ) og at det ikke er en god erstatning for en ordentlig vogn og det synes jeg faktisk Bee er

Gammel 19-05-10, 16:09   #27
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Babyjogger city mini! Den er helt knall, og blir utrolig liten når du legger den sammen.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 17:40   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er nok en trille vi ser etter ja, ikke "skikkelig vogn". Tipper den brukes til reiser, da skal han sove i den på dagen, ellers på "våkenturer hvor det kan skje han sovner", ikke "nå skal vi trille så du sovner turer". Men grunnet soving på tur, liggestilling. Likevel en sånn liten sak...

Gammel 19-05-10, 18:07   #29
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Babyjogger city mini! Den er helt knall, og blir utrolig liten når du legger den sammen.

Jeg har den som tvillingvogn og er så fornøyd at jeg har kjøpt en til til snart 3 åringen min. Den veier kun 7 kg, og har full liggestilling. Liten sammenlagt, og sammenleggingsmekanismen er jo genial.

Gammel 16-06-10, 23:10   #30
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå forandret plutselig behovet seg, dvs, vi vet ikke helt hva vi ser etter, men vi venter en baby i februar, så kanskje "søskenreisetrille" som kan brukes som søskenvogn i dagliglivet ved behov, kombinert med søskenbrett på babyvogna da. Knerten er 2,5 når han blir storebror... Noe lite i bilen, da vi må dra med oss pikkpakk til TO unger baki der, og dessuten vurderes sånn delvis et hundebur da hunden til svigerfar må omplasseres. Lita vogn blir et must, i så fall. Til bilbruk.

Gammel 16-06-10, 23:26   #31
Left
Passiv

Standard

Babyjogger City Elite er mitt forslag også.

Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:32   #32
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer også for Titanium Breeze. Den har vi akkurat kjøpt, og er så langt veldig fornøyde!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:33   #33
Malama

Malama sin avatar

Standard

De to siste svarende har muligens ikke lest mitt siste innlegg, at vi tenker muligens søskentrille?

Gammel 16-06-10, 23:37   #34
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Hva med baby jogger mini dobbel?

Jeg liker P&T da, men det er jo en vanlig stor vogn. Men genial som søskenvogn.

Gammel 16-06-10, 23:37   #35
Left
Passiv

Standard

De to siste svarende har muligens ikke lest mitt siste innlegg, at vi tenker muligens søskentrille?

Hehehe nei, må man begynne å lese innlegg også nå?

Da ville jeg hatt en Phil&Teds med søskensete.

Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:37   #36
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Helt sant...

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:41   #37
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg liker P&T da, men det er jo en vanlig stor vogn. Men genial som søskenvogn.

Men trenger vi egentlig søskenvogn, med 2,5 år mellom dem? Jeg tenker at det trenger vi ikke i hverdagen, men for å spare plass i bilen? Eller er det bedre å gå for babyvogna og ei minitrille til Knerten da? Men av og til er det kanskje greit med søskenvogn, om han fortsatt sover i februar er det vel et must i helgene?

Så mye å tenke på. Mannen ser på hundebur... (jeg trodde hunden hadde et bur... vet ikke...?)

Gammel 16-06-10, 23:47   #38
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ser ikke ut som om den kan brukes til baby? bag bare tilgjengelig til enkelt-vogn står det... Må ha til en nyfødt og en på 2,5. Det finnes kanskje ikke i de enkleste trillene... vi må en tur og se og ta på dem tror jeg...

Gammel 16-06-10, 23:53   #39
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

P&T tar jo ikke så mye ekstra plass med søskensete enn normalt. Siden søskensete tar 30x40x2cm.

Jeg ville nok hatt søskensete til en 2 1/2åring, men vi bruker jo forsatt mye vogn til vår 3åring.

Gammel 17-06-10, 00:00   #40
Malama

Malama sin avatar

Standard

søskensete på pt, det er den der der den ene ungen ligger under den andre, er det ikke?

Hadde ikke egentlig tenkt å kjøpe ny vogn til babyen, liker den vi har. Trenger ny vogn til Knerten, siden han vel trilles en del fortsatt, men tenkte at når han trilles, trilles også baby, derfor søskenvogn, men at det ikke ville være så mye... Vi får se, hverdagen forandres veldig i august, med barnehagestart, og det er lenge til februar, så vi kan kjenne litt på behovet før vi bestemmer oss.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.