|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi skal anskaffe nye multifunksjonsskrivere på jobben. Store skrivere med god kapasitet. Omtrent 15000 utskrifter pr mnd pr skriver.
|
|
|
#3 |
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerFornøyd? Er utskriftskvaliteten bra? Enkelt å plukke ut papir når det kjører seg fast? "Alltid" i drift, eller merker du at de ikke funker fra tid til annen?
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi har ikke hatt vår lenge, men den har fungert greit. Ikke vært noe særlig trøbbel annet enn driver-problematikk.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi har to store Canon-skrivere som i tillegg kopierer og scanner på min avdeling, og en haug med andre tilsvarende skrivere på huset. Jeg synes de er enkle å bruke, og det er enkelt å få ut papir som sitter fast etc. Vi har i tillegg installert noe som kalles uniflow på de som gjør at papiret kommer ikke ut før du logger deg inn på printeren med adgangskortet, det er veldig smart hvis du har valgt noen feil innstillinger på utskriften, da kan du slette den før det kommer ut fra printeren.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi skal få få et slikt system hos oss.
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerDet er utrolig effektivt Ru. Nå har vi nesten aldri papir liggende i printerrommet, før hadde vi masse utskrifter som aldri ble henta. Og det var gjerne kjempelang printerkø. Nå kan jeg faktisk avbryte det en annen skriver ut og så få ut mitt med en gang. Gjør ikke akkurat det så ofte da (ville vel blitt litt upopulær da), men jeg gjør det om jeg har noe som haster og personen foran meg skriver ut ørten ark.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi sliter jo litt med at vi har flere bygg og ørten etasjer og folk ikke aner hvor de skriver ut.
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerJa, det også. Det er ikke sjelden vi har fått ut ting som hører til andre divisjoner, fordi folk har valgt feil printer. Med 6 etasjer og rundt 30-40 printere å velge mellom var ikke det så rart.
|
|
|
#10 |
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerGenialt! Vi har kikket på et sånt system, men jeg vet det er motstand internt. Alt som krever at de gjør noe ekstra er såååå vanskelig.
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerKom dere frem til en leverandør av MFP? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi endte opp med Xerox. Veldig bra maskiner med lav feilprosent og god utnyttelse av toner.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerHos oss kaller de det pullprint, men poenget er det samme, dra adgangskortet i printeren, så kommer utskriftene dine. Funker fint det, men her jeg sitter er det 5 meter til printeren, vi er max 7 personer som benytter den (i dag er vi tre) og noen ganger hadde det vært greit å kunne trykke print, jobbe videre, og etterpå hente alle utskriftene. Nå må jeg bort og trekke kortet før det starter, men det funker da greit.
|
|
|
#14 |
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi skal kun bruke pullprint/sikker utskrift til scanning og utskrift, ikke til kopi. Mulig de bruker det for å måle forbruk pr person hos dere? I så fall er det jo relevant å bruke det for kopi også.
|
|
|
#15 |
|
Vaklende
|
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerVi har Lexmark Universal PS3 som en hovedløsning for multifunksjonsskrivere. Jeg vet ikke hva de bruker av programvare knyttet til det, men jeg synes løsningen fungerer som en drøm. Lett å bruke sikker utskrift (at du bruker pin-kode når du skal skrive ut), enkeltpenkelt å scanne eller fakse, enkle og greie kopiseringsfunksjoner. Den har ikke kobling til adgangskortet, det hørtes deilig ut, malama og kokos. :misunnelig: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Multifunksjonsskrivere på jobben - erfaringerHos oss er det nok sånn fordi jeg jobber ved en utdanningsinstutisjon, og det er samme opplegg for studentene, som altså skal betale kopipenger på et vis, de betaler inn et beløp som registreres på kortet, som de så bruker til å betale for utskrifter og kopier, såvidt jeg har forstått. Vi ansatte betaler naturlig nok ikke for våre kopier og utskrifter, men systemet er altså ikke defferenisert på det, all den tid vi kan dra kortet på alle skrivere i organisasjonen, også de studentene typisk bruker
|
![]() |
|
|