Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Samme str i bh og bikini?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-10, 12:38   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Samme str i bh og bikini?

I merket Fantasie bruker jeg nå 70 F i bh.
Er det da greit å bestille det samme i bikini? Eller er det ok å gå en str opp rundt da, sånn at man evt ikke får bulker pga at det kan stramme.

Erfaringer?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 13:42   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samme str i bh og bikini?

Jeg lurer litt på om man kanskje går opp en str på bikini......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 13:44   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg opplevde at 80 D passa fint i bikini mot 70F i bh. 70 i bh er jo så trangt til meg at eg har merker liksom, men når gurudamene seie det skal vere slik blir det slik. Eg ville ikkje følt meg vel i søkk i ryggen med bikini på stranda.

Eg hadde i alle fall gått opp til 75, kanskje til og med 80.

Gammel 22-05-10, 13:55   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da har jeg vært og sammenlignet BH og bikinien jeg har nå. Og der er iallefall størrelsen temmelig lik innenfor samme fabrikat. (Fantasie)

Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 14:08   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gikk opp én størrelse i omkrets til bikini, for å unngå valker. Mulig jeg gikk ned en halv størrelse i kopp også, fra GG til G, men det husker jeg ikke.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 14:17   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Freya er det samme, i hvertfall.

Gammel 22-05-10, 14:25   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Naar man faar maalt riktig BH störrelse: Er det da vanlig at man faar anbefalt saa smal omkrets at man faar sökk i ryggen/valker? :sjokkert:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 14:45   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Naar man faar maalt riktig BH störrelse: Er det da vanlig at man faar anbefalt saa smal omkrets at man faar sökk i ryggen/valker? :sjokkert:

Eg får i alle fall det. Nokre av dei er direkte vonde å ha på seg for dei er så stramme. Eg spurte i butikken om dei skulle vere slik og det skulle dei. Eg måtte overleve valkar på ryggen mot å få struttande puppar. Så for meg er det slik at om det er bekvemmligheit som står i sentrum, type helg, type hyttetur, er det 80D-bhane som får bli med.

Gammel 22-05-10, 15:49   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

I Freya er det samme, i hvertfall.

Jeg har flere Freya-bikinier, og trives definitivt best med de som er en størrelse større i omkrets enn bh'ene (og derfor en størrelse mindre i cup).

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 16:12   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo an på hvordan man er skapt da; noen HAR mer fett/hud på ryggen enn andre. Har man store pupper da så må man "spenne på seg" bh'en stramt for å unngå at ryggdelen sklir opp til skulderbladene. Da blir det en tradeoff i forhold til å få bulker/valker; noen BHer har brede stropper og mye stoff i ryggdelen nettopp for å klemme huden jevnt slik at det blir mindre valker.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 16:21   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har en bikini (triumph) i en størrelse større rundt ryggen enn jeg bruker til vanlig, og den er definitivt for stor. Men de hadde ikke 70-omkrets, og må man så må man.

Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 17:17   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

80 blir nok for stort. Har en i det nå, men den er for stor. Jeg synes ikke min 70 bh er ubehagelig stram, men det kommer kanskje an på merket og? Min Fantasie er ganske elastisk synes jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 17:51   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har man fett på kroppen, så ja. Har man ikke så mye fett, så nei. Dette handler nok ikke så mye om at undertøyet er for trangt, men at man har en bløt kropp mer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 18:57   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har flere Freya-bikinier, og trives definitivt best med de som er en størrelse større i omkrets enn bh'ene (og derfor en størrelse mindre i cup).

Jepp, samme her. Både i Freya og i Footprints.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 19:03   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har samme str i bikini og BH (Freya). Jeg var i butikken og prøvde bikinien. Sånn jeg forsto det skulle ikke BH-en være så stram at det gjør vondt! Men de er gjerne litt stramme i starten, for så å vide seg ut etter en stund.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 20:14   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme størrelse i bh-er og bikiner/badedrakter og det har gått helt greit. Min erfaring er at stoffet er litt slækkere i bh/badedraktene og spes hvis det blir vått. Så det går helt greit.

Badedrakter med cupstørrelse er jo helt genialt!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 21:09   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har 1 str. større i bikini, har Freya.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 21:50   #18
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg får i alle fall det. Nokre av dei er direkte vonde å ha på seg for dei er så stramme. Eg spurte i butikken om dei skulle vere slik og det skulle dei. Eg måtte overleve valkar på ryggen mot å få struttande puppar. Så for meg er det slik at om det er bekvemmligheit som står i sentrum, type helg, type hyttetur, er det 80D-bhane som får bli med.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det kommer jo an på hvordan man er skapt da; noen HAR mer fett/hud på ryggen enn andre. Har man store pupper da så må man "spenne på seg" bh'en stramt for å unngå at ryggdelen sklir opp til skulderbladene. Da blir det en tradeoff i forhold til å få bulker/valker; noen BHer har brede stropper og mye stoff i ryggdelen nettopp for å klemme huden jevnt slik at det blir mindre valker.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Har man fett på kroppen, så ja. Har man ikke så mye fett, så nei. Dette handler nok ikke så mye om at undertøyet er for trangt, men at man har en bløt kropp mer.

Jeg tror nesten jeg hadde gaatt for litt mindre struttende pupper/mer hengete putter hvis jeg maatte godtatt bulker og valker paa ryggen, noe jeg synes er styggere enn hengete pupper, men hver sin smak. Hadde aldri skjönt dette med at "alle" var saa tynne rundt og hadde store cup-er, men naa skjönner jeg bedre hvordan de maaler (at de omrtrent maaler skjelettet ikke selve den "myke" omkretsen). Takk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 21:50   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nesten jeg hadde gaatt for litt mindre struttende pupper hvis jeg maatte godtatt bulker og valker paa ryggen, noe jeg synes er styggere enn hengete pupper, men hver sin smak. Hadde aldri skjönt dette med at "alle" var saa tynne rundt og hadde store cup-er, men naa skjönner jeg bedre hvordan de maaler (at de omrtrent maaler skjelettet ikke selve den "myke" omkretsen). Takk.

Ja, jeg tror du har rett.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:01   #20
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå måtte jeg opp å prøve bikinien gitt. Har en fantasie i 75G og den er for stor, både her og der. Til vanlig er jeg vel en 70G (hadde nok muligens blitt putta i en 65-størrelse på LaLina). Så tror nok jeg må ha samme størrelse ja.
Har en Freya Bh i 70F, men den er for liten

Sist redigert av star : 22-05-10 kl 22:21.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.