Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode oppskrifter med kveite?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-10, 22:38   #1
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode oppskrifter med kveite?

Over pinse får jeg en del kveite fra min snille pappa, og siden det er mannen min som står for det meste av kokkeleringa her i huset, kunne jeg godt tenke meg å overraske en dag. Med kveite. Men hvordan?

Har du en god kveiteoppskrift å dele, vil jeg gjerne ha.

Gammel 20-05-10, 22:53   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode oppskrifter med kveite?

Kveite er aller best nytrukket med kokte poteter, agurksalat og rømme eller smeltet smør til, synes jeg. Den er så god i seg sjøl at det er ikke nødvendig med så mye fiksfakserier. Dere er heldige som får det!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 23:21   #3
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan også lage en hvitvin&basilikumsaus, og la fisken trekke i denne.

Hakk sjalottløk og stek myke i smør. Ha på hvitvinseddik og reduser til 1/3, ha på hvitvin og reduser til 1/2. Ha oppi kremfløte og varm til kokepunktet. Ha i blender e.l. sammen med frisk basilikum og kjør på full guffe. Ha tilbake i gryta, smak til med pepper og litt mer salt enn du tror. Ha i kveita og la den trekke.

Gammel 20-05-10, 23:36   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere?

Gammel 20-05-10, 23:40   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Kveite er aller best nytrukket med kokte poteter, agurksalat og rømme eller smeltet smør til, synes jeg. Den er så god i seg sjøl at det er ikke nødvendig med så mye fiksfakserier. Dere er heldige som får det!

Enig her.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 00:03   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hørte oppskrift på radioen i dag morges:

Gni inn kveite (gjerne kotelett /skive) med olje, og grill i 5 min på hver side. Krydre med salt og pepper. Du kan faktisk også bruke steketermometer, den skal holde 55 grader.

Grill arsparges og ha over parmesanost og pinjekjerner.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 00:44   #7
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2. juledag er kveite tradisjon hos oss. Den vendes i mel med salt og pepper og stekes på pannen. Serveres med rømmesaus, glasert løk, agurksalat og poteter.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 07:29   #8
Albertine
Passiv

Standard

Jeg ville ha gått for den klassiske, enkle varianten med agurksalat, rømme og poteter. Bruk laurbærblad i vannet!

Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 17:24   #9
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det synes jeg også

Gammel 22-05-10, 23:46   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Standard

Hjertelig!

Nå fant jeg forresten denne:
Grillet kveite med tomat- og kongekrabbelasagne

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.