|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Når dere syr klær, hva gjør dere for å få det pent, og ikke minst uten "klumper" på vranga? Altså i sømmene...
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Bruker fake overlock-søm og klipper tett inntil. Syr evt. med tvillingnål for å få det til å se pent ut etterpå.
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Sy ned kantene etterpå, slik at den ikke legger seg feil når plagget brukes/vaskes.
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Det kan være pent å stikke ned sømmonnet med en rettsøm. Press, og sy en søm. Jeg synes det kommer veldig an på hva slags plagg det er snakk om. Barneklær syr jeg stort sett på overlockmaskin, eller med overlocksøm på vanlig symaskin om overlocken er på service eller noe sånt. Men på noen klær, f.eks. i cord, liker jeg å stikke sømmonnet ned |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Overlock om en har det, fake overlock hvis ikke.
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?
Nå spør jeg sikkert så dumt som det går an å spørre, men sy ned/stikke ned sømmonnet etterpå? Hvordan? Blir ikke det synlig på yttersiden av plagget da? *dum og uerfaren*
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Jo, det synes fra utsiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Du får jo da bare en rettsøm, gjerne sydd med litt lange sting, nært kanten på plagget. Kanksje ikke så fint øverst på ermer ol, men ved halsåpning og i nederkant av en overdel kan det se riktig så bra ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?
Jeg gjoer det samme!
![]() |
#12 |
Må man ha en tittel?
![]() Sv: Dere som syr: hva med vrangsiden av plagget?Takker for mange gode tips så langt! Skal finne meg noen tøystykker og prøve meg litt frem nå.
![]() |
|
|