Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V40 - for og imot?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-10, 22:38   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volvo V40 - for og imot?

Vi har også 1,8 - den bruker nesten en liter på mila - noe jeg synes er kjempemye med tanke på at den har så liten motor.

Men altså: Nå var jeg litt kritisk - bilen en god den..men som sagt: Familiebil til trebarnsfamilien er det nok ikke.

Gammel 24-05-10, 21:34   #2
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi har også en V40. 98 modell. Den er veldig driftsikker. Ingen problemer med den. Vet ikke hvor mye bensin den bruker, men mener det er under 1 liter iallefall, og det er på våre vestlandsveier og mye småkjøring.

Det er trangt å feste 3 barneseter i den, men det går. Vi har selv hatt 2 bakovervendte og en beltestol i den samtidig en periode. Samme med to beltestoler og en bakovervendt. Det er litt vensentlig hvilke seter man kombinerer rett og slett.

Dog er det ikke bilen som passer som familiebil for en familie med tre barn. Vi har vår som ekstrabil, og til det formålet er den super!

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 18:50   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har også 1,8 - den bruker nesten en liter på mila - noe jeg synes er kjempemye med tanke på at den har så liten motor.

Men altså: Nå var jeg litt kritisk - bilen en god den..men som sagt: Familiebil til trebarnsfamilien er det nok ikke.

"problemet" blir gjerne at "små" motorer gjerne jobber hardt for å få fram en større bil, og slikt kan en større motor være mer drivstofføkonomisk.

Nå skal det sies at det ikke trenger å være noen direkte sammenheng mellom motorvolum for hva som er en "stor" eller "liten" motor i dag. En 1.4-liters motor i dag kan gjøre en vel så bra jobb som en 1,8-2,0 gjorde for noen år tilbake, eller bedre. Men da har de gjerne fått pustehjelp i form av en turbo.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.