Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva får deg til å slappe av?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-10, 22:24   #21
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får deg til å slappe av?

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Mitt problem er at jeg er alt for flink til å slappe av.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:25   #22
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

På gode joggeturer, alene i skogen, med god musikk på øret.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:25   #23
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fjellet er det aller beste
Dernest kommer strikking med stillhet i huset ellers.

Gammel 23-05-10, 22:25   #24
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Alene på tur, med musikk på mp3-spilleren! Og når jeg helt alene hjemme, med nyvasket hus

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 23:26   #25
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

En tur alene i marka gjør meg avslappet. Jeg har en del turstier der jeg sjelden møter andre turgåere. Det er så utrolig deilig å gå alene i stillheten. Bare lukte, se og trekke pusten dypt. Jeg kan ikke forstå de som må ha musikk på øret for å få slappet av. Musikk i slike situasjoner gjør meg stresset. Jeg får ikke den store naturopplevelsen med forstyrrelser i øret.

Ellers, lese en god bok mens jeg ligger tullet inn i en nyvasket sommerdyne. Mmmmm...

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 23:43   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Mitt problem er at jeg er alt for flink til å slappe av.

Jeg også....Jeg setter meg, og vips så slapper jeg av....både lenge og vel.

Gammel 24-05-10, 10:41   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg kom på en ting til, gjærbakst får meg til å slappe av. Det har eg oppdaga i det siste. Og det hadde eg ALDRI trudd eg kom til å meine.

Jeg kan også slappe av om jeg baker/lager mat, men da kun hvis jeg får være ALENE.

Jeg slapper ikke av med hylende barn rundt meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 10:45   #28
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg slapper lett av, men det mest skikkelig avslappende jeg vet er å ta solarium. Det er noe med å ligge helt stille, ingen steder å dra, ingen ting å rekke, man vet at det slutter av seg selv, og så litt varmt i tillegg.

Og du fniste av at jeg sovnet da jeg tok MR?

Polyanna: "Var det ikke litt skummelt da, å ligge i den der tunellen?"
Adrienne: "Neisjda, det var bare å lukke øynene og glemme at den var der. Ikke noe problem. Jeg sovnet jeg. "
Polyanna: " og "
Seriøst, å la en sliten tobarnsmor ligge stille og ikke bevege seg og ikke bli forstyrret i drøye 20 minutter? Det er bare å be om at vedkommende sovner.

Til spørsmålet: Jeg slapper godt av uansett, men det å sitte i sofaen med et strikketøy eller som nå, når jeg broderer på bunadsbeltet til lillesøster, er ekstra avslappende. Gjerne litt musikk i bakgrunnen, da har jeg det bare deilig.

Gammel 24-05-10, 10:48   #29
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Hagearbeid og baking er det som er mest avslappende for meg. Da virkelig koser jeg meg og kobler ut resten av verden.

Gammel 24-05-10, 10:57   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slapper best når jeg gjør noe, leser bøker, lager mat, fikser og reparerer ting. Solarium som ble nevnt gjør meg stressa, Er jeg ferdig snart? Nå? Nå? Nå? og så går jeg ut før jeg er ferdig.

Gammel 24-05-10, 10:59   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Solarium som ble nevnt gjør meg stressa, Er jeg ferdig snart? Nå? Nå? Nå? og så går jeg ut før jeg er ferdig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 11:35   #32
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

www.ordspill.no får meg til å koble helt av. Og middag og rødvin på verandaen, og en god bok i senga midt på dagen. Når jeg hører på musikk jeg liker kobler jeg også av, og merkelig nok kobler jeg ut når jeg trener - både på helsesenteret, og når jeg jogger i skogen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 11:41   #33
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sjelden helt avslappet, men det som funker best, er en joggetur (og særlig etterpå) samt ei god bok i sofaen. Og sudoku! I perioder da jeg har vært veldig stressa og smådeprimert, har jeg sittet time etter time med sudokubrett for riktig å tømme hodet.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 12:34   #34
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er også veldig flink til å slappe av fysisk, alt for flink. Men eg er ikkje flink å slappe av psykisk. DET er vel den største utfordringa og dermed bli mindre flink til å slappe av fysisk.

Gammel 24-05-10, 13:58   #35
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg slapper av i sofaen med laptopen i fanget eller ei bok. Huset må være ryddig og fint, ellers slapper jeg ikke av. Må alltid rydde og shine litt før jeg skal ta kvelden i sofahjørnet.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 14:04   #36
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Ut på tur i skog og mark gjør meg avslappet.

Gammel 24-05-10, 14:36   #37
Solblomst
Passiv

Standard

Scrapping, surfe på nett og en tur på fjellet. bl.a.

Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 14:37   #38
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg slapper av og har det bra når det ser ordentlig ut rundt meg og jeg har gjort noe selv for at det skal se bra ut. Og når jeg leser!

Gammel 24-05-10, 17:26   #39
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Veldig, veldig, veldig dårlig på å slappe av. Alltid på vei videre. Alltid tankene på neste gjøremål, neste uke, ferie eller hva som helst. Sitter jeg ned er det alltid ytterst på stolkanten. Sitter jeg i sofaen bretter jeg alltid klær el.l. samtidig.

Jeg burde gjerne si når jeg går i skogen for det er noe av det jeg tar meg inn ved hjelp av. Men sannheten er at jeg alltid går kjempe fort for at det ikke skal ta for lang tid og jeg tenker alltid gjennom noe mens jeg går.

Så da er det vel gjerne bare når jeg sover at jeg slapper av...

Jo forresten, tidvis når jeg er på ferie type sand og strand. Da er det bare oss der og da, ikke noe hus og jobb og alt. Sol og varme flylangt hjemmefra får meg til å slappe av på en uvant måte.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:32   #40
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Alenetid og musikk - gjerne i kombinasjon. Og skravlings med gode veninner av den typen hvor du kan komme i joggebuksa på besøk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.