|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reklame for bæring?Jeg er veldig uenig med deg, Malama. Jeg har selv stått sånn og knotet med nøyaktig samme instruksjonsvideo foran meg på laptop'en og syntes reklamen var veldig morsom med det gjenkjennelsesaspektet.
|
|
|
#22 |
|
I endring
|
Sv: Reklame for bæring?Må alt overtolkes??
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Reklame for bæring?Nåh. Jeg tror ikke jeg leser så mye inn i den reklamen bortsett fra at bæring er blitt så utbredt (jeg tror omtrent hele byen her går rundt med ergo eller manduca) at "alle" har en opplevelse med plundring bak seg og dermed kan humre av en slik reklame. På linje med montering av bilstoler for første gang og sammenlegging av paraplytrille.
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Reklame for bæring?Overtolke, ja jo, det er mulig. Jeg tolket det i alle fall som at bestefaren er litt sånn "åh, disse førstegangsforeldrene nå til dags", og at bæring er litt hysteri og "trendy".
|
|
|
#25 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Reklame for bæring?
Jeg satt og tenkte på hvordan denne reklamen ville ha vært hvis det var et bilsete de holdt på å montere. Hadde det vært morsomt da?
|
|
|
#26 |
|
--
|
Sv: Reklame for bæring?Haha! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Klart det også hadde vært morsomt. Det er gjenkjennelsesfaktoren man spiller på her. Ikke opplysning om hva som er best bilsikring eller om bæring er en fin ting eller ikke.
|
|
|
#28 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reklame for bæring?Montering av bilstol? Fluktstol etter instruksjonsvideo på youtube? Komprimering av slike leketelt som popper opp når man tar de ut av posen? Jeg ler av versjonene i hodet mitt, i hvert fall.
|
|
|
#29 |
|
Dig for victory!
|
Jeg tolket det litt sånn jeg og, men jeg knegger likevel. Synes ikke besteforeldre sånn om alt da? Svigermor syntes det så veldig godt ut å sitte i sjalet - så godt at da jeg skulle ta ut pjotten og feste ham i bilsetet lurte hun på hvorfor jeg ikke bare satt med ham på magen i bilen.
|
|
|
|
#30 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Reklame for bæring?Jeg ler pga gjenkjennelsesfaktoren, ja. Hvor mange har ikke stått sånn og svettet de første gangene? Og klart det hadde vært like morsomt med bilstol. De strever jo for å få det til riktig! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#35 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Reklame for bæring?Tja, jeg opplever at den reklamen mobber bæring bittelitt. Ikke ondskapsfull mobbing, men et lite spark til stressa og velmenende bæremotiverte foreldre, som til og med krangler mens de plundrer fælt med noe som skal være både praktisk og som skal fremme nærheten mellom far og barn. Mens barnet blir litt glemt i vippestolen sin. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Reklame for bæring?Jeg er også ihuga bærer - og ler.
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Reklame for bæring?Jeg syns det er å dra det langt å kalle det her for mobbing altså. Heller litt vennligsinnet erting. Som førstegangsforelder er man opptatt av å gjøre alt riktig, og det er det ikke noe galt i. Det syns nok verken VG eller tekstforfatteren heller. Men det må være lov å fnise litt i skjegget av det litt sånn desperate stresset førstegangsforeldre har. Jeg kjenner meg ihvertfall veldig godt igjen i det. Jeg har forresten sett liknende reklamer hvor høygravide/nybakte foreldre prøver å montere barnesenger, vogner, bilstoler og hva-har-du. Uten at noen hyler opp om at det er mobbing av dem som velger å bruke nevnte barneprodukter.
|
|
|
#40 |
|
heimføing
|
Det tenkte jeg også. Jøss, nå har bæring blitt helt mainstream, liksom. |
|
|
|