|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreik
|
|
|
#2 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikTja, de tillitsvalgte på jobben mener at det er fare for streik, større enn noen gang tidligere. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikJeg tror det blir streik. ( dessverre) . Er sykepleier i offentlig sektor og har fått streikevarsel.
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikVi skal ha igjen en stor sum som vi skal bruke i oppussingen, så det er kjekt om det ikke blir altfor forsinket. Vi er jo likvide uansett, det er bare så irriterende.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikPfft. Det der med at "faren har aldri vært større" har de sagt ved de siste ti oppgjørene.
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikRu: Det kan jeg like.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreik
Jeg har fått streikevarsel de siste 6 årene. Jeg har fortsatt til gode å streike ... Det er ikke noe automatikk i at det blir streik bare fordi du har fått streikevarsel, arbeidstakerorganisasjonene må nemlig melde i fra HVEM de eventuelt tar ut 4-5 arbeidsdager før evt. streik.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
De er jo ikke dumme. De vil ramme innad først, og det er derfor man tar ut parkeringsbetjentene i første runde og sånn. Det der er en vitenskap.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikDet blir jo rot i regnearket mitt da. Men på den annen side så skal jeg vel strengt tatt betale en hundrelapp eller noe såvidt jeg husker så det får gå. |
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreiksf: Fristen for å betale restskatt forskyves ikke gitt.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikNei, det skulle jo tatt seg ut også. |
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Og arbeidsgiverne svarer som regel med et betinget permitteringsvarsel. Har aldri blitt permittert av den grunn.
Så spørs det jo da, om det er varer å få kjøpt pga transportstreiken.... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Crap, det må vi jo også ta hensyn til. Pokker ta, kanskje jeg må ut å hamstre gipsplater og parkett allerede nå?? Og hva med kjøkkenet vårt??
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikJeg er mer spent på forhandlingene i Spekter :ego: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikJeg har fått streikevarsel tre ganger siden jeg begynte hos nåværende arbeidsgiver. Kun den ene gangen klubben min ikke ble tatt ut ble det streik (2008). Håper vi slipper unna denne gangen også, selv om det kunne vært øøøøørlitegrann deilig å slippe alt stresset som ligger foran meg de kommende ukene.
|
|
|
#16 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er da sendt inn lister, og de som er tatt ut ble varslet på fredag |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
I så fall skjer det vel fint lite, uansett retning? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Husk at det kun er varer som går via terminaler som blir berørt av streiken blant speditørene (transportstreiken).
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikGjør ikke noe om skattepengene mine lar vente litt på seg... Men hvis lønn og feriepengeutbetaling i juni blir utsatt blir jeg i dårlig humør. Det er overhengende fare for det hos min arbeidsgiver...
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skattepengene kan bli forsinket på grunn av mulig storstreikJeg støtter ingen streiker som medfører at skattepengene blir forsinket |
|
|
|
![]() |
|
|