|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Protonterapeut
|
Streik i kommunesektoren!13 timer på overtid, ble det brudd i forhandlingene i kommunesektoren.
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Jaja, nå håper jeg inderlig den blir kortvarig. I første omgang er ikke barnehagen vår berørt, og jeg håper det holder seg slik.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Det er vel liten fare for at den blir kortvarig. De største organisasjonene har så store streikekasser at de kan streike til langt ut på høsten.
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Nei, nei, nei!
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Ai, ai, ai... Jeg trodde også at siden de satt så lenge på overtid så begynte de å nærme seg noe å bli enige om.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Jaja, snuppa mi fikk nå en dag på skolen etter tre ukers utenlandsopphold. |
|
|
|
#8 |
|
Hertuginne
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Ka farsken. Jeg som var sikker på at siden staten klarte det ville kommunene klare det også.
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Streik i kommunesektoren!
Skatt må være stat ja. Tenkte ikke på det.
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
De tar alltid ut parkeringsbetjentene først. Det slår ikke feil. Det rammer jo kun kommunen (inntekter), og ikke særlig utad.
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Men det er vel Skatteetaten lokalt som beregner skatt eller er det en statlig affære? Er Skatteetaten kommunalt eller statlig?
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streik i kommunesektoren!Jeg kjenner at jeg er spent på å høre tallene. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Audacious
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Jeg er superlettet over at staten kom i mål, ettersom Ulvefars doktordisputas kunne blitt rammet i andre uttak. Jeg skjønner godt at det blir streik i kommunesektoren, for å si det pent.
|
|
|
#15 |
|
Off the map.
|
nja, ikke sikkert at det bare er det, sto at kemnerkontoret i Oslo blir rammet av streik hvis Oslo heller ikke kom til en løsning
|
|
|
#16 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Streik i kommunesektoren!Men hvem er egentlig hvor?
|
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Den er for sikkerhetsskyld begge deler. Dvs. kemneren er kommunal. Og når det kommer til skatten er det jo noe som går via kemneren og noe som går via skatteetaten.
|
|
|
#18 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streik i kommunesektoren!Dette kom som julekvelden på kjerringa, ja. Jeg sto i en klasse og sa at jeg ikke trodde det ble streik, og 30 minutter etterpå var den et faktum. Skolen min blir hardt rammet, og ledelsen sitter i møte nå og diskuterer hva de gjør med elevene. Elevene på sin side springer fra lærer til lærer og spør om de skal streike og om de har fri.
|
|
|
#20 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streik i kommunesektoren!Vi ventet på denne streiken i fjor da jeg gikk på skole i Bodø før da hadde vi sluppet eksamen
|
|
![]() |
|
|