Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Feste skap i gipsvegger?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 17:09   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Feste skap i gipsvegger?

Vi har desperat behov for mer oppbevaringsplass i vår lille leilighet og jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe skap å feste på veggen over sengen vår. Feks kjøkkenoverskap fra IKEA. Men veggen det er snakk om er en gipsvegg, så da er jeg i stuss på hvordan det vil funke å feste skap.
Jeg har særdeles lite innsikt i disse tingene og har en mann som ha enda mindre peil enn meg.

Noen som vet om dette lar seg gjennomføre? Og i så fall hvordan vi best løser det?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:12   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feste skap i gipsvegger?

Lån en stenderfinner, og så fester dere skapene i stenderne på innsisen av gipsen.

Gammel 27-05-10, 17:16   #3
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Lån en stenderfinner, og så fester dere skapene i stenderne på innsisen av gipsen.

Leste litt på nett og så at de vanligvis ligger med ca 60 cm mellomrom, vil det si at vi da burde holde oss til 60 cm brede skap? Eller har kanskje slike overskap festepunkter ikke bare på sidene?

Gammel 27-05-10, 17:24   #4
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Leste litt på nett og så at de vanligvis ligger med ca 60 cm mellomrom, vil det si at vi da burde holde oss til 60 cm brede skap? Eller har kanskje slike overskap festepunkter ikke bare på sidene?

Oi, det vet jeg ikke helt, men det vet helt sikkert noen andre....

Gammel 27-05-10, 17:52   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stenderverket skal være med 60 cm. mellomrom, ja.
Det betyr ikke at skapene må være det samme, men at du har ordentlig feste hver 60 cm. Om det er gjort riktig i sin tid ...

Gammel 27-05-10, 18:14   #6
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Blokka vi bor i er ca 10 år gammel så jeg vil tro ting er gjort "eter boka".
Jeg får se om ikke jeg klarer å engasjere noen som er litt mer praktisk anlagt enn oss til å hjelpe til litt. Lokke og lure med en bedre middag kanskje.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.