Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 00:44   #10
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

Medlem siden: May 2010
MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De er kanskje svensker som prøver å diskreditere det norske helsevesenet?

:Det lå en hel haug med linker ut som dere spurte etter gang på gang. Jeg forstår deres reaksjoner og er enig i at de er fjernet. Grunnen til det er når jeg så nøye etter kom man rett til den legen som er nevnt i FB. Det kan være litt provoserende og identifisere vedkommende selv om det ikke var meningen. Men det er enkelte her som lager en del spekulasjon og skriver om lederen på fb, og karakteriserer han/henne som kverulantparanoia.

Når jeg leser kommentaren til Hjertebarn på FP er det ren trakasering mot FB-gruppen. Når jeg leser på FB har du fått kallenavnet "mannen som hater kvinnen". Det som dere holder på med er barnslig. Når jeg leser din profil ser det ut til at ditt barn ble operert av en lege i Philadelfia, selv om du sier det er en lege fra Boston. Men det er to forskjellige sykehus. Jeg kan ikke påstå hvilke leger som har operert ditt barn, selv om du ikke vet står det sikkert i journalen. Hvis du kontakter Simone, hun jobber i miljøet og jeg regner med hun vet hva som er forskjellen på Boston og Philadelfia. Eller du kan kontakte Esme, eller de andre legene som er i debatten her. Jeg regner med de vet hva som skjer over Atlanteren.

Jeg har en følelse av at det er samme person som sitter og dikter flere ganger i denne gruppa. En del leger som jobber på de aktuelle sykehusene er med i diskusjonen og kommer med sterke påstander. Målsetningen er for å si at legene aldri gjør feil, vi må uansett stole på legene. Det jeg sier er at dere trenger ikke stole blindt hverken på legene eller foreldrene. Vær litt åpen for diskusjoner. Ikke glem å være saklig og høflig. Hold en fin tone under diskusjonene. Husk dere kan fort bli avslørt med deres motiver hvis dere fortsetter slik.

De er kanskje svensker som prøver å diskreditere det norske helsevesenet

Jeg ser at dette er ikke en diskusjonsblogge, men en spekulasjonsblogge med enkelte personer som brenner under føttene, som står bak og tør ikke gå til media for og ha en åpen diskusjon. Vi får alltid høre at vi er verdens beste, og glemmer barna som virkelig trenger hjelp selv om enkelte har en legetittel. Jeg føler enkelte går litt langt for å overkjøre andre, for å presse på med at legene aldri forfalsker eller gjør feil.

Avslutningsavis forstår jeg ikke hvorfor SSE har koblet denne linken som sier sponset av foreningen for hjertesykebarn. Husk dette er en blogg, men det er forbudt med markedsføring her. Hvis du ikke forstår bør du gå å lese avtalen.

Nå er jeg litt hard med enkelte personer, men dere er vel såpass voksne at dere tåler at andre også får lov å si meningen sin her.

MRB er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.