Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste oppskrift på kalkunfilet / kalkunbryst?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 09:17   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Din beste oppskrift på kalkunfilet / kalkunbryst?

Har tatt opp en kalkunfilet fra fryseren som vi skal servere når svigers kommer på middag i morgen. Jeg tilbereder det stort sett alltid på samme måte, men denne gangen tenkte jeg at det kunne være greit å prøve noe nytt.

Hva gjør dere?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:43   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste oppskrift på kalkunfilet / kalkunbryst?

Lite spenstig for min del, for jeg lar aldri en anledning til waldorfsalat gå fra meg.

Så jeg slenger sammen en marinade (olje, eplemost, balsamicoeddik, salt, pepper), pensler og setter i ovnen med steketermometer.
Serverer med mandelpoteter, waldorfsalat (jeg er av dem som bytter ut sellerien med finsnittet hodekål eller rødkål) og fløtesaus.

Hvis jeg ikke hadde fått gjort det, ville jeg vurdert noe slikt:
Stekt kalkunenfileten som ovenfor. Servert med saltbakte poteter, smørdampede, crispy grønsaker og appelsinsaus (etter tips fra Eia). Jeg har prøvd den sausen til svinefilet, og den var knallgod!

Denne ser god ut (sakset fra Aperitifs sider) og passer godt til helstekt svinefilet:

Appelsinsaus:
8 småløk
3 dl appelsinjuice
1 ss sukker
1 ss balsamicoeddik
2 ts smør

Skrell løken, ha den i en kjele sammen med appelsinjuice, sukker og eddik. La det fosskoke i ca. ½ time til sausen får sirupskonsistens. Rør inn smøret til slutt. Stekte potetbåter og hurtigstekt frukt slik som appelsin, ananas, og eple smaker godt til denne retten.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.