Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 23:21   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Det er da vel ingen som bestemmer slikt, men hvis tradisjonen er av tysk opphav så er den det. Selv om man bruker den i Norge. Vi kan si det er en gammel tradisjon i Norge, og i mange tilfeller har man også glemt opphavet og går ut fra at det er en norsk tradisjon. Jeg mener uansett at man skal velge å gjøre akkurat som man ønsker så lenge det ikke går utover andre. Det var vel svar på det andre spørsmålet ditt (og er for øvrig sagt før også).

Ja, det skjønner jeg, men hvem bestemmer at det er veriløst for oss fordi det opprinnelig er tysk? eller amerikansk?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Selvfølgelig! Allikvel bør man da klare å se at tradisjonen kan ha en symbolverdi som ikke nødvendigvis er den man ønsker. Det går faktisk ann å bevisst velge å overse det også. I motsetning til Mim synes jeg ikke det er rart å gjøre i det hele tatt.

Det klarerer jeg faktisk helt fint å se. Jeg mener det samme som jeg uthevet, nemlig at dersom man ser bort fra det, betyr ikke det nødvendigvis at man ikke fatter bæret. Bare at man syns noe annet var viktigere denne dagen. F.eks valgte jeg min fars følelser fremfor kvinnekamp. det var et riktig valg for meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.