Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du var invitert på middag i dag, hadde du forventet å se ESC?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du forventet at ESC sto på menyen på middagsbesøk i kveld?
Ja, ærlig talt, det er en selvfølge! 23 11,33%
Tja ... Jeg hadde håpet det. 59 29,06%
Nei, vettu hva, man ser ikke på TV på middagsbesøk! 78 38,42%
Whatever. Bryr meg midt i natten. 32 15,76%
ESC_say_what? 11 5,42%
Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-10, 20:46   #61
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du var invitert på middag i dag, hadde du forventet å se ESC?

Verken forventet eller hatt noe stort ønske om å se det. Men hvis vertskapet hadde villet se hadde det vært helt greit altså.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 21:16   #62
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Eurovision Song Contest Eller hvordan det skrives.

Grand Prix, som vi sier.

Gran Pri' sier vi jo - og venninna til min mor pleier å handle på Pri' også. (coop Prix that is)

Gammel 29-05-10, 21:55   #63
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Jeg hadde ikke ønsket å se det heller.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 00:44   #64
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Dette er gamle barndomsvenner av Rhett, så jeg er ganske sikker på at de vet hva de får. Men vi inviterte til middagsselskap (type 8-10 mennesker) en gang da de viste seg å være finalen i ettellerannet (Jakten på kjærligheten? Dansewhatever?), og det ble litt kinkig da det viste seg at ett av parene tok det som en selvfølge at vi skulle se den (ALLE ser da den i hele Norge), mens vi lo høyt og støyende til vi skjønte at de mente det alvorlig.

Ble det til at dere så på, da?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 02:53   #65
Bertine
Fullverdig medlem

Bertine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Bertine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det hadde jeg håpet å slippe.

Bertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 09:02   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Det var åpenbart at en av gjestene hadde tenkt på det, og åpnet med "så fint at dere har invitert til GP-kveld, da, haha!", hvorpå vi høflig tilbød oss at det kunne stå på i bakgrunnen. Men i og med at vi alltid sitter på kjøkkenet hele kvelden, var det det siste vi hørte om den saken. Hvis h*n var skuffet, holdt h*n det for seg selv.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 09:56   #67
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke forventet det, men jeg ville synes det var hyggelig om man så på det. Generelt sett, synes jeg at man har tv'en av når man er på besøk eller har besøk. Det eneste er barne-tv, som kan være greit når det er småbarn med.

Gammel 30-05-10, 10:25   #68
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Intrisant. Jeg forventer at man tar slike avklaringer i forkant, og at man kjenner både sin besøkelsestid og sine gjester. Jeg hadde blitt skuffet om jeg var invitert til hyggelig middag som så skulle vise seg å inkludere Himmelblå-maraton eller hva_har_du. Hvis jeg skulle bli invitert på lunch eller tidlig middag neste søndag, ville jeg takket ja med forbehold til hvem som skulle spille French Open-finalen, evt. været i Paris og evt regnavbrudd, evt forbehold om Eurosport HD-signaler hos vertskapet.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 10:52   #69
Smakfull
Fullverdig medlem

Medlem siden: May 2010
Smakfull har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ville nok spurt før jeg kom Hvertfall når det er så store saker som ESC, og heller takket høflig nei hvis det ikke var planen. Skulle ikke gå glipp av gårsdagens show.

Men ja, har vært hos vennepar hvor jeg blant annet måtte se en episode pacific etterfulgt av nrk mesterens mester.. Og det var ikke noe jeg satte pris på.

Smakfull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:22   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det helt uvirkelig å vurdere å melde avbud til et middagsselskap på grunn av et TV-program.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:34   #71
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det helt uvirkelig å vurdere å melde avbud til et middagsselskap på grunn av et TV-program.

Men jeg kunne meldt avbud om det viste seg at vertskapet hadde planer om å se et bestemt TV-program.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:38   #72
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg også. Vi arrangerte overnattingsbursdag ute i skogen for storesøster i går. Rett og slett fordi ESC betyr så lite for oss at vi ikke tenkte på at det var samme helg. Resultatet var at fem gjester riktignok kom, men fire av dem måtte reise hjem så de rakk å se ESC. Jeg kjenner jeg blir litt sjokkert over at foreldre lar 11-åringene sine prioritere TV fremfor venner.

Gammel 30-05-10, 12:44   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her, men akkurat når det gjelder ESC (og når det i tillegg er i Norge) så kan jeg skjønne det mer enn om det feks. hadde vært finale i Farmen. ESC er en happening, liksom. Litt sånn OL, Oscar-utdelingen osv, noe man gjerne lager helaftener utav. Jeg er ikke ESC-freak, men liker å få det med meg og synes det er morsomt å lage en skikkelig helaften utav det, men jeg hadde ikke meldt avbud om jeg allerede hadde sagt ja til et middagsselskap, det hadde jeg altså ikke. Og jeg hadde heller ikke forventet at vertsskapet lot gjestene se programmet. Men jeg hadde heller sannynligvis ikke takket ja til et selskap samme kveld som ESC, med mindre det var bursdagen til ei nær venninne eller lignende. Hadde jeg allerede sagt ja hadde jeg gått.

Gammel 30-05-10, 13:11   #74
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde nok håpet på at man ikke skulle se det, og at man heller hadde mer interessante og relevante ting å snakke om.....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 14:12   #75
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 14:19   #76
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en mer enn gjennomsnittet interesse for tennis, og etter å ha fulgt 14 dager av turneringen har jeg lagt ned så mye emosjonell kapital at finalen må sees. Strengt tatt hadde jeg jo reist og sett finalen om jeg hadde kunnet. Dette begrenser seg da til 2 dager i året, max 4.

Derfor har jeg en viss empati med andre sportsfans, så vvis noen hadde spurt om å få se på hva-har-du, så ville jeg strukket meg langt. Men da kanskje tilbydt vedkomne å se på TVen på soverommet, eller sett på TVen uten lyd eller noe slikt, og eventuelt sett avslutningen. Jeg vil at alle skal ha det fint hos meg.

Når det er sagt, så skal det ikke ikke stikkes under en stol at enkelte gjester hos meg har sett på tennis mot sin vilje hos oss og opplevd redusert oppmerksomhet fra meg.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 15:59   #77
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Ja det hadde jeg forventet. Hvis jeg var invtert ut på middag den dagen Eurovisionen song contest går, så hadde jeg nevnt det og sagt at dette ser jeg hvert år. Ingen mai uten ESC.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 16:08   #78
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Først måtte jeg åpne tråden for å se hva ESC var for noe (Escape-tasten?? ). Men nei, jeg hadde ikke forventet, ei heller håpet å få/måtte se på det. I tillegg kan det godt hende jeg hadde invitert gjester uten å tenke på at det var ESC på tv, siden jeg altså virkelig ikke bryr meg.

Gammel 30-05-10, 20:03   #79
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Ellers hadde jeg takket nei til invitasjonen, ESC er festkveld foran TV'n for meg, det vet alle som kjenner meg

Gammel 30-05-10, 20:54   #80
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke tv i middagsselskaper. Og iallefall ikke i bakgrunnen! Det forstyrrer uten at man egentlig får fulgt med. Ødelegger selskapet og den som ønsker å se programmet får ikke ordentlig sett heller. Enten så ser man eller så lar man være.

Mine venner bruker vanligvis å ha grand prix fest med stemmeskjema og høy champagneføring så jeg hadde nok spurt hva slags middagsselskap det var. Jeg hadde nok kanskje takket nei om det var et helt vanlig lag med venner om de ikke skulle se. Jeg hadde ikke forventet at det skulle være på dersom dette ikke er avtalt på forhånd. Hadde heller ikke foreslått det dersom jeg mot formodning hadde dratt i selskap allikevel.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.