Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Støtter du lærerstreiken? (Gammel tråd)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sympatiserer du med de streikende?
Ja 80 74,77%
Nei 17 15,89%
Jeg driter i hele streiken 9 8,41%
Dustepåll 1 0,93%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-08, 14:38   #41
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Støtter du lærerstreiken?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg er også organisert i Utdanningsforbundet, og støtter selvsagt streiken fullt ut. Det er latterlig når flere yrkesgrupper med høyere utdanning har hatt negativ lønnsvekst de siste åra.

Og jeg kan godt skjønne at førskolelærere feks. ikke er fornøyd med et tilbud på 3,2%. Særlig med tanke på at SSB har satt prisveksten til 3,9%. Gå ned i reallønn er ikke noe særlig og hoppe i taket av.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 14:40   #42
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Javel? Skoler som Grindbakken, Bogstad og Midtstuen og sånt?

Og store deler av fjerde-uttaket rammer Nordre Aker Bydel fra torsdag 5. juni.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 15:02   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åkei, jeg har ikke fulgt med på hva av skoler som har blitt tatt ut nå til sist, men siden jeg ikke klarer å uttale meg objektivt om det her selv om jeg prøver hardt synes jeg det ikke er en spesiell solidarisk tankegang med lavtlønte å ramme Søndre Nordstrand hardest. Og først. Men som sagt, dette er subjektivt siden det kom på det verst tenkelige tidspunktet noen sinne for min skyld.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 16:19   #44
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

alfaCharlie, de begynte med Bærum...

Gammel 31-05-08, 16:33   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg bor ikke i Bærum.

Æsj. Unnskyld.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 16:35   #46
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg støtter streiken (og jeg jobber ikke i kommunen selv).

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 17:21   #47
VårVill
Fullverdig medlem

VårVill sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
VårVill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Støtter du de streikende i Unio?

Som lærer selv er jeg vel nokså inhabil, men jeg vil gjerne sjekke deres meninger.

Jeg støtte Unio-organiserte som streiker nå, ja. Ikke bare lærerne. Og jeg er også inhabil.

VårVill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:03   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tja. Når tydeligvis all skyts rettes inn mot bydelene her i Oslo som ikke akkurat flommer over av ressurssterke A4-familier med praktikanter og mulighet for hjemmekontor, mister jeg litt av godviljen, gitt.

Jeg tror ikke de tar hensyn slik at bare de med hjemmekontor og praktikant rammes. En streik må dessverre ramme for at den skal virke.

Når det er sagt, jeg streiker ikke for min egen del i år, jeg synes vi godt kan vise litt moderasjon siden lærere har hatt en grei lønnsøkning de siste årene i forhold til mange andre kommuneansatte. Vi har også sikre jobber i usikre tider, noe mange med mindre utdanning og litt mer lønn slett ikke har. For meg blir dette en sympatistreik og en streik for likelønn. Jeg synes altså det er rart om noen ikke støtter den, selv om det går ut over dem selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:06   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og så kunne jeg tenke meg å høre argumenter fra de som ikke støtter streiken, ikke bare fra oss andre.

Gammel 31-05-10, 09:07   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei, jeg støtter ikke lærerstreiken.

Det vil si - selvsagt støtter jeg lærernes lønnskrav. Det jeg ikke støtter er måten den får effekt for en del barn.

Jeg syns streikerammede avgangselever bør få ta eksamener de trenger på et senere tidspunkt. Det rammer uforholdsmessig hardt for disse å mangle avsluttende eksamen senere i livet.

Om jeg tas ut i streik på min jobb så er det jo ikke sånn at prosjektene mine for all fremtid mangler det jeg skulle gjort mens jeg var i streik - det må jeg ta når arbeidet påbegynnes igjen.

Alt lærerne skulle gjort i streikeperioden trenger de ikke ta inn igjen - men akkurat eksamen burde det vært en løsning for. Da ville jeg uforbeholdent kunne støtte streiken, det kan jeg ikke nå.

Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:13   #51
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Pssst, dette er en tråd om den forrige streiken...

Gammel 31-05-10, 09:16   #52
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt skeptisk til streiken kjenner jeg. Jeg er nemlig for at forhandlingene skal skje lokalt, og ikke sentralt. Ellers:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:16   #53
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, jeg støtter ikke lærerstreiken.

Det vil si - selvsagt støtter jeg lærernes lønnskrav. Det jeg ikke støtter er måten den får effekt for en del barn.

Jeg syns streikerammede avgangselever bør få ta eksamener de trenger på et senere tidspunkt. Det rammer uforholdsmessig hardt for disse å mangle avsluttende eksamen senere i livet.

Om jeg tas ut i streik på min jobb så er det jo ikke sånn at prosjektene mine for all fremtid mangler det jeg skulle gjort mens jeg var i streik - det må jeg ta når arbeidet påbegynnes igjen.

Alt lærerne skulle gjort i streikeperioden trenger de ikke ta inn igjen - men akkurat eksamen burde det vært en løsning for. Da ville jeg uforbeholdent kunne støtte streiken, det kan jeg ikke nå.

Det er dessverre ikke slik at man ikke trenger å ta igjen arbeidet, SF. Jeg må innrømme at jeg vakler på sreikebryteriets rand her jeg sitter med ørtn prøver som jeg ikke får lov til å rette. Jeg vet nemlig at så snart streiken er avblåst, kommer rektor til å bestemme at karakterene skal settes likevel. Ergo må vi jobbe dobbelt så mye som ellers de to-tre ukene som er igjen av skoleåret. (Og lærere på vg. jobber sinnsykt mye de siste ukene før ferier, jeg passerer 50 timer glatt fra 17. mai til 17 juni, altså.) Jeg har ikke samvittighet til å nekte elever karakterer, og jeg tror ikke så mange andre lærere har det heller. Når det gjelder eksamen, er det jo ikke alle eksamener som er like viktige for videre utdanning, men jeg er enig med deg i at det ikke blir riktig at noen får ødelagt framtidsplanene sine pga en streik.

Gammel 31-05-10, 09:19   #54
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Å..jeg skulle lage en poll, og så fant jeg denne. Trodde den var fra i år...Spiller det noen rolle?

Gammel 31-05-10, 09:19   #55
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ja, for nå skjønte jeg virkelig ingenting.
Det er da ikke streik i Osloskolen.

Men ja, jeg støtter de som steiker nå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:22   #56
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ja, for nå skjønte jeg virkelig ingenting.
Det er da ikke streik i Osloskolen.

Men ja, jeg støtter de som steiker nå.

Jeg har ikke oversikt over andre steder enn Bergensområdet, så jeg reagerte i grunn ikke på at Oslo var med her.

Gammel 31-05-10, 09:26   #57
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel tråd, jeg så nemlig at jeg hadde stemt, men kunne abdsolutt ikke huske det.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:26   #58
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har ikke oversikt over andre steder enn Bergensområdet, så jeg reagerte i grunn ikke på at Oslo var med her.

Oslo kommune er eget tariffområdet og der er det løsning.
Alle andre kommuner forhandler nå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 09:38   #59
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Selvsagt. Jeg støtter alle underbetalte damer (og menn i underbetalte dameyrker).

Gammel 31-05-10, 09:40   #60
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg er litt skeptisk til streiken kjenner jeg. Jeg er nemlig for at forhandlingene skal skje lokalt, og ikke sentralt. Ellers:

Hvorfor det? Urettferdigheten i lønnsutbetalingene blir jo mye større ved at dette skjer lokalt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.