Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det streik i din barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 11:32   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Er det streik i din barnehage?

Er det streik i din barnehage, eventuelt hvordan løser dere det?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:41   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Streik

Jepp, her ble det streik fra fredag, både i skole og barnehage. Vi løser det ulikt fra dag til dag, takket vært fantastisk snille og fleksible arbeidsgivere!!!

Fredag reiste mannen tidlig på jobb, jeg tok med meg minstemor (de andre klarer seg hjemme) på jobb ved lunsjtider, hun var med meg en times tid, før pappaen hentet henne og de reiste hjem.

Idag har jeg tatt hjemmekontor, og minste er plassert i tilsynsordning i bhg, åpent fra 10-14, de to andre ungene går for lkut og kaldt vann Morgendagen planlegger vi ikveld...har ingen besteforeldre å be om hjelp, de er i full jobb selv.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:45   #3
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Barnehagen til lillesøster er tatt ut i streik fra onsdag.
Storesøster går på en privat skole, så de er ikke berørt. SFO bli kanskje tatt ut fra onsdag.

Jeg har eksamen på onsdag, så ei venninne skal passe lillesøster og kjøre storesøster til skolen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:46   #4
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Både barnehage og skole her. Frøkna kan få være på SFO mellom 8.30 og 13, men siden Junior må være hjemme likevel så har jeg begge to hjemme i dag. Jeg prøver å jobbe og ungene bestikkes med film og boller. Neppe en god løsning, men hva gjør man da..

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:46   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja både skole og bhg.
Barnehagen har åpent med tilsyn fra 9-15 så det er greit.
SFO har åpent fra 12-16.30, litt mindre greit, men det går siden jeg er student.

Neste uke skal jeg ha hjemmeeksamen og da blir det problemer ... backup er venninne som kan passe litt og svigermor. Om barna skal være hjemme må jeg faktisk reise vekk, det går ikke å ha eksamen med de i huset hele dagen!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 11:46   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Fram til onsdag har de redusert åpningstid, og onsdag stenges hele greia. Jeg er hjemme i permisjon uansett, så det er ikke akkurat noen krise for vår del.

Gammel 31-05-10, 11:47   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Podens barnahage er tatt ut fra onsdag. Exbo går også ut på¨onsdag, men han er blitt skikkelig fagforeningspamp på sine eldre dager så han er veldig opptatt. Jeg for min del er helt ubrukelig, og er dermed arbeidsledig. Så da blir det vel Podedager og feriefølelse fra onsdag av.

Gammel 31-05-10, 12:02   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det streik i din barnehage?

Ungenes barnehage har vi i hvert fall ikke hørt noe fra. Og den er privat, så jeg tror ikke de skal ut i streik.

Gammel 31-05-10, 12:05   #9
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, den er privat.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:08   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei ikke foreløbig.

Ligger det en oversikt noen plass over hvem som skal ut i streik fra onsdag?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:11   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløbig har vi sluppet unna. Men både skolen til de to store og barnehagen til minsten er satt opp på streik fra onsdag. Jeg har friuke, så denne uka er det ikke noe problem, men jeg håper det gir seg innen neste uke.

Gammel 31-05-10, 12:23   #12
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I vår barnehage er det såkalt "tilsynsordning", dvs at barnehagen er open frå 10 til 14 og at ungane er ute heile tida. Ikkje noko organisert opplegg, kun frileik. Mulig at den blir heilt stengt frå onsdag når streiken blir trappa opp

Mulig vi kan be svigermor om hjelp til barnepass, men er lite lysten på å spørre.
Foreløbig er eg ikkje veldig bekymra sidan eg trur det blir tvungen lønnsnemnd ganske kjapt etter opptrapping.

Gammel 31-05-10, 12:23   #13
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Hmm...Jeg vet faktisk ikke. Lillegås er på ferie med mormoren sin og har derfor ikke vært i bhg siden onsdag. Vi hadde vel fått beskjed pr mail eller noe sånt om de streiket?

Gammel 31-05-10, 12:24   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, her er det streik og jeg er sykemeldt og det er ikke noen drømmesituasjon. men været er fint og nabojentene er hjemme fra skolen pga streik på skolen, så de hjelper meg.

Gammel 31-05-10, 12:24   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor tror du tvungen lønnsnemd, Simone? Er det fare for liv og helse?

Gammel 31-05-10, 12:26   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Her står det om streiken for dere som ikke vet: http://www.utdanningsforbundet.no/no...ppgjoret-2010/

Gammel 31-05-10, 12:27   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knottens barnehage stenger på onsdag. Ingen tilsynsordning der, og det blir det vel også generelt slutt på når Fagforbundet tar ut alle assistentene.
Jeg er 50% sykemeldt, så Knotten får bli hjemme de dagene jeg er hjemme. De andre dagene får han evt. bli med sin far på jobb.
Ellers satser jeg selvsagt på at min mor taes ut i streik, så hun kan underholde ham. Jeg er tross alt sykemeldt av en veldig god grunn.

Gammel 31-05-10, 12:28   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Neisj, ikke med det første.
De er knallgode på å ta ut så de har helgebemanning hele uken, og det er ikke noe å kreve tvungen lønnsnemd på. (I så fall innrømmer de jo at helgebemanningen er for lav, og det kan de jo ikke. )

Gammel 31-05-10, 12:30   #19
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ikkje no, men det kan det fort bli dersom streiken blir trappa opp.
I Bergen har dessuten streiken no ført til at restavfall ikkje blir henta. Kombinert med fint og varmt vær kan dette fort føre til store problemer! Rotter og usj og æsj som igjen kan føre til fare for helse.

Men altså: Eg ønsker ikkje at det blir tvungen lønnsnemnd. Eg berre gjettar at det er det som kjem til å skje.

Gammel 31-05-10, 12:35   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

I Bergen har dessuten streiken no ført til at restavfall ikkje blir henta.

Fra og med i dag, ja. Det vil med andre ord fortsatt ta god tid før det skjer noe.
Dessuten henter de fortsatt kildesorteringen, så det er en gylden anledning for folk til å ta seg sammen og minske restavfallet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.