|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
can-jur
|
Sv: Streikerett?
|
|
|
|
#163 |
|
can-jur
|
Jeg er ingen regnskapsfører så jeg kan ikke svare deg i detalj altså
|
|
|
|
#164 |
|
can-jur
|
Men hva er "viktige" jobber da?
|
|
|
|
#165 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Streikerett?Jeg har ikke telt timene, men min opplevelse av det da jeg vokste opp i et lærerhjem var at de alltid i mer eller mindre grad hadde lærerhatten på. Det var retting, telefoner hjem på kveldstid, konferansetimer, foreldremøter, planlegging av neste dags undervisning, oppdatering i tillegg til mer krevende deler av jobben. Altså i de tilfellene det var snakk om mobbing, krise i elevens nære familie, død i elevens nære familie, spesielle behov, alvorlig sykdom, varierende grad av omsorgssvikt, begynnende ungdomskriminalitet osv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Er frisk!
|
|
|
|
|
#167 |
|
Passiv
|
De får nå være godkjent hvorsomhelst, Floksa. Jeg har uansett ikke igjen på langt nær 580 k etter skatt per år. Så vi bruker vesentlig mindre, og vi er ikke fattige i forhold til andre folk og forbruker ikke veldig lite sammenlignet med folk flest. |
|
|
|
#168 |
|
Leser
|
Jeg synes ikke at 580.000 i forbruk er så enormt mye. Hvis dette skulle tilsvare en vanlig arbeidstaker, så tilsvarer dette et forbruk på 290.000 i året. De fleste av oss bruker jo all lønna vår på forbruk slik det ville ha blitt regnet i et regnskapsbyrå vil jeg tro? (Vi synes jo vi er flinke hvis vi betaler ned på lånet, men jeg tror ikke det er annet enn forbruk rent regnskapsmessig? Eller?
|
|
|
#169 |
|
can-jur
|
Nei, det er jo det jeg prøver å si, det er INKLUSIVE bolig.
|
|
|
|
#170 |
|
Passiv
|
Jeg har ikke i nærheten av 580k i forbruk i året på min familie - inkludert bolig. |
|
|
|
#171 |
|
can-jur
|
580.000 delt på 2= 270.000 etter skatt.
|
|
|
|
#172 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Streikerett?Det som er et av problemene våre, hvordan man enn snur og vender på det, er at man ikke kan gjøre kollektive løft. Hvis du får 10 kroner og jeg får 10 kroner og kjøpmann Berg får 10 kroner og Floksa får 10 kroner, så koster plutselig brødet 10 kroner mer. Foff.
|
|
|
#173 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingeniører har krevd mer lønn ja, og fått det fordi det ikke går ut over andre om de får mer i lønn. Når jeg krever mer lønn sier ordføreren at da må hun ta fra budsjettet til sykehjem og aldersboliger, skoler og barnehager, og da må mange lide fordi jeg vil ha mer lønn. Ergo jobber jeg for den lønna jeg har og tenker at jeg kan nå ikke ødelegge for velferden til mange andre. Mulig jeg er den eneste som tenker sånn, men tviler på det. Og jeg blir behandlet som om jeg var en annenrangs forsørger. Jeg må forsørge meg selv og to barn på den inntekten jeg har. Jeg tjener litt over trehundre tusen i året og av det skal jeg betale først skatt, så 11000 kroner måneden i boutgifter pluss mat, klær, fritidsaktiviteter, reiser, telefon, nrk lisens, forsikringer, medisiner, legeutgifter, frisør, tannlege osv osv. Jeg klarer meg, men det er søren ta meg ikke mye til overs. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#175 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Se der har vi en streik jeg hadde støttet (enda mer) helhjertet! |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Er frisk!
|
Sv: Streikerett?Hvis du tenker konkurransedyktighet med utlandet, er det ingen tvil om at du har rett Floksa. Vi burde kanskje gå ned i lønn hele gjengen, og de med høyest lønninger mest.
|
|
|
|
#177 |
|
Passiv
|
Jeg snakker om min familie. Vår inntektssituasjon ser ikke slik ut i det hele tatt. |
|
|
|
#178 |
|
can-jur
|
Men det ville jo vært rart om ssb skulle brukt tallene fra akkurat din familie og sagt at det var gjennomsnittet?
|
|
|
|
#179 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Streikerett?Kom over denne artikkelen på DB.no: - Ikke bli sykepleier! |
|
|
|