|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Erstatning for ost (melkefri)LilleVenn har slitt med mye magevondt, og vi ble anbefalt av legen å forsøke melkefri diett i 4 uker for å se om det kunne hjelpe. Sålangt har det gått greit, men vi savner net alternativ til ost, da spesielt til pizza. Finnes det noe som funker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)Pizza er savnet her også. Som pålegg bruker vi en soyaost jeg fant i Sverige, men har ikke turt å prøve den på pizza.
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)Vi bruker gjerne nachos eller knust potetgull på pizza. Pass på at det er melkefritt, en god del potetgull inneholder mysepulver.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Enda en som trener
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)
Takker |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Nachos skal prøves |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)Har prøvd et par ulike tofuoster men synes ikke det er noe særlig. Har i grunnen begynt å venne meg til et ostefritt kosthold. Jeg spiser en del avokado eller guacamole istedet for ost. Det er kjekt som alternativ til rømmebaserte dressinger/sauser også. |
![]() |
![]() |
#8 |
Live and let live
|
Åja, så genialt dere! Steke en pizza med kjøttfyll, smøre guacamole over (eller skivet avokado), og så knust nachos på! Det kan jo faktisk funke veldig bra!
![]() |
#10 |
Live and let live
|
Da blir det avokado eller kommode som Admini kaller guacamolen for, oppå etterpå da. Men funker det ikke å steke og ha på etterpå? Hva er funksjonen?
![]() |
#11 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri):abonnerer:
![]() |
#13 |
Enda en som trener
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)Det går stort sett greit uten ost, det er helst toppingen på pizzaen LilleVenn savner. Jeg får prøve med de mozarella erstatningene som finnes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)Hva med å gi ham innbakt pizza, eller pizzasnurrer? Da blir ikke mangelen på ost like tydelig.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)I Sverige har de laktosefrie guloster i skiver (bl.a. på Nordby og Eurocash i Strömstad), Edamer og Gouda i alle fall. Vet ikke om det kan være noe for dere. De har også laktosefri smøreost som er veldig god (cream cheese).
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Erstatning for ost (melkefri)Hvis det skal være melkefri diett, hjelper vel ikke laktoseredusert ost. Hvis han er på utprøving ville jeg også unngått bøffelmelkmozarella og geite-/fåremelkprodukter, proteinene er veldig like. Jeg synes tofumozarellaen funker greit nok på pizza o.l., ellers er det veldig godt med chips på som andre har fortalt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Kan være verdt et forsøk |
![]() |
![]() |
![]() |