|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
can-jur
|
Sv: Streikerett?
Jeg er helt enig med deg i det. Vi lever godt vi og oppfatter ikke at vi er fattige på noe plan. Dårlig råd, og nødt til å prioritere, helt klart, men sveltihel er det ikke.
|
|
|
|
#182 |
|
Er frisk!
|
Ja, det skjønner jeg (har familie som er bønder). Synes vi jobber mye jeg, og vi er ikke oppe i mer enn 2,5 årsverk i timer. Så 4 årsverk i timer (ca 3400 timer på hver av dere?) blir ganske heavy!
|
|
|
|
#185 |
|
can-jur
|
er streiker for meningsløse ting
|
|
|
|
#188 |
|
Passiv
|
Jeg kan ikke bli mattelærer. |
|
|
|
#189 |
|
Passiv
|
Med femten fridager per år og åtte timer per dag så ender jeg på 2800 timer per år. |
|
|
|
#190 |
|
can-jur
|
Nå synes jeg faktisk du er ganske urettferdig.
|
|
|
|
#191 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#192 |
|
Passiv
|
Sv: Streikerett?Det jeg er ute etter er vel egentlig å få frem litt riktigere tall enn det du pleier å komme med. Det er ofte spissformulerte regnestykker og tall som under tyve kroner timen i lønn osv når du kommer med eksempler. Jeg ønsker dermed å se litt på hva som egentlig er fakta. Jeg er klar over at mange bønder ikke tjener stort på det de driver med. Likevel driver de med det. Da må det være noen grunner til dette. |
|
|
|
#193 |
|
Passiv
|
Jeg tok utgangspunkt i deg jeg - med to fulle stillinger per voksen i snitt. |
|
|
|
#194 |
|
geskjeftig
|
Kan du (eller noen) grave frem noen tall som underbygger det?
|
|
|
#195 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Streikerett?Med utgangspunkt i SSBs prognoser ser vi at gjennomsnittslønnen i Norge for heltidsansatte vil være 463.477 kroner i 2010. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Passiv
|
Sv: Streikerett?Apropos sauer, bønder og lærere: Jeg husker med fryd tilbake til hin, håne harde dager da en foreleser (lærer OG bonde SAMTIDIG) hadde problemer med å få antall timer til å gå opp i all jobbingen. Det endte med at han måtte ta med den ene sauen sin på jobb - den andre jobben - tjore den fast til tilhengeren og la den stå ute og breke midt på Majorstua i mangfoldige timer. Tror ikke det bidro til at Frogner-fruene fikk større forståelse for bøndenes lønnskrav, men hva vet jeg? |
|
|
|
#197 |
|
geskjeftig
|
Denne er publisert i 2007, så den sier vel ikke så mye om reell lønnsvekst.
|
|
|
#198 |
|
Passiv
|
Sv: Streikerett?Det blir ganske feil å skulle sammenligne alt med gjennomsnittslønn. Det er et snitt. Hvilket vil si at en meget stor gruppe arbeidstagere tjener ikke bare under, men betydelig under. |
|
|
|
#199 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#200 |