|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)
Ja, det var der det sviktet ja....
![]() |
#23 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)he he vi har litt samme problemet vi bor i en to mansbolig og flyttet hit for en 3 år siden. Vi for post fra begge de gamle beboerne enda og nå har den nye naboen også flyttet så nå for vi post for han også. Vi har ikke peiling hvor de er flyttet hen noen av de kun den nye naboen som flytttet for en 5 måneder siden vi i det hele tatt "kjenner" men hvet jo ikke hvor de er. Så nå begynner det å bli en smule irriterende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Jeg har aldri videresendt - det er for snilt gjort. Jeg har returnert og problemet har tatt ganske raskt slutt.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Det fortvilende er når man som flyttende har gjort alt rett, og så sender NAV til gammel adresse 4 år etter |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Etylbarbital
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Jeg husker vi ryddet på "loftet" på garasjen i gamlehuset og vi fant en stor pappeske full av ubetalte regninger. Da skjønte vi hvorfor vi hatt fått post til vedkommende i tillegg til at vi ved en anledning fikk politiet på døren.
![]() |
#28 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Men de som "vasker" adresselister vasker vel mot folkeregisteret eller medlemsregister de har tilgang til, ikke mot posten?
![]() |
#30 |
Men først, kaffe!
Stemmer det, de kjøper nesten uten unntak denne tjenesten av leverandører som jobber med adresser, de vasker mot folkeregisteret. Posten glipper derimot svært ofte selv om man også har gitt dem beskjed, de forholder seg kun til adresse skrevet på brevet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)har du sjekket hvilken adresse hun har i folkeregisteret? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Ja, kryss over å skriv adresse ukjent, post det deretter. Jeg tror heller ikke det er lurt å gjøre jobben SR! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Det har roet seg med post til tidligere eiere nå. En periode kom det mye og jeg samlet opp og ga det tilbake på post i butikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Nei, da var det en dårlig idè
![]() |
#35 |
can-jur
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Åpne noen av dem og ringe avsender og forklare situasjonen?
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her legges posten i kasse etter adresse, at navnet som står på kassa og på posten ikke stemmer har ikke noe å si. Men så er det elendig postsortering her. Vi får ofte brev til annen vei, men samme nummer eller samme vei, annet nummer, men samme bokstav osv. Sist jul kom det fortsatt julekort til den forrige eieren, vi har bodd her i 6 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)"Flyttet, retur" med store, ty-de-li-ge bokstaver, hvis det er brev eller annet som ser relativt viktig ut.
![]() |
#38 |
stille
Hvor: Tønsberg
Å åpne andres post er ulovlig!
![]() |
#39 |
...
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Komisk at denne tråden kom i dag. Åpnet postkassen i dag og der lå det et brev til forrige eier av huset. Bare 8 år siden vi flyttet hit. Stort kryss over adressen, skriver ukjent adresse under og putter i rød postkasse. Mer jobb legger jeg ikke feilsendt post så lenge etter.
![]() |
#40 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)Vi opplever det samme, bare at huset vi kjøpte var et dødsbo og all posten som kommer feil er til den avdøde. Jeg har sendt mye i retur og merket konvolutten med at vedkommende er død, men selv nå etter 3 år kommer det pakker og slikt med bøker i. Jeg synes det er leit men det er ingen å melde fra til annet enn sender av posten og jeg kan ikke akkurat åpne og se heller... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|