Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har jeg ansvar? (Feiladressert post)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 10:58   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har jeg ansvar? (Feiladressert post)

Kan du ikke skrive en lapp og henge på postkassen din: "Person XX bor ikke her, vennligst ta med posten i retur" eller noe slikt, og se om postmannen tar det?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:07   #22
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er dette som er problemet. Hvis hun som har bodd der før ikke har meldt adresseendring, så har posten registrert henne på adressen. Da er det "riktig" adresse. Man kan ikke melde adresseendring på andres vegne heller.

Ja, det var der det sviktet ja....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:11   #23
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

he he vi har litt samme problemet vi bor i en to mansbolig og flyttet hit for en 3 år siden. Vi for post fra begge de gamle beboerne enda og nå har den nye naboen også flyttet så nå for vi post for han også. Vi har ikke peiling hvor de er flyttet hen noen av de kun den nye naboen som flytttet for en 5 måneder siden vi i det hele tatt "kjenner" men hvet jo ikke hvor de er. Så nå begynner det å bli en smule irriterende.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:22   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri videresendt - det er for snilt gjort. Jeg har returnert og problemet har tatt ganske raskt slutt.

Gammel 03-06-10, 11:30   #25
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det fortvilende er når man som flyttende har gjort alt rett, og så sender NAV til gammel adresse 4 år etter Hadde noen kunder der jeg jobbet før (post i butikk) som slet veldig med dette. Jeg fikk da selv brev fra NAV som var feilsendt, og skjønte da straks litt mer av deres problem. For man tror liksom at alle offentlige instanser bruker oppdatert folkeregistert adresse.

Vet ikke hvordan det juridiske ansvaret ditt, men jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde klart å kaste post til andre. Men jeg hadde samlet opp, og tatt det med til posten når det passet meg. Det beste er å få på en slik returlapp, tror det er med holdbart ovenfor avsender enn om man kun skriver på selv (mine antagelser da)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:35   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker vi ryddet på "loftet" på garasjen i gamlehuset og vi fant en stor pappeske full av ubetalte regninger. Da skjønte vi hvorfor vi hatt fått post til vedkommende i tillegg til at vi ved en anledning fikk politiet på døren. (Dette var vedkommende som solgte til vedkommende som solgte til vedkommende som solgte huset til oss. )

Gammel 03-06-10, 12:07   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 03-06-10, 12:08   #28
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Må bare tilføye at vi slet med dette i over et år etter flytting, selv om adresseendringen var meldt i god tid. De som kjøpte huset vårt fikk mye av vår post. Man melder endring til posten, men derfra til at alle som skal ha fatt i det får vasket adresselistene sine opp mot hva som er registrert tar lang tid. De sparer penger på å ikke gjøre det, selv om de er lovpålagt å ha orden på slikt.

Men de som "vasker" adresselister vasker vel mot folkeregisteret eller medlemsregister de har tilgang til, ikke mot posten?

Gammel 03-06-10, 12:25   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Videresende, nei. Da blir man jo aldri kvitt det.

Kryss over, skriv "adressat ukjent, returner til avsender" og legg i rød postkasse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 12:34   #30
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men de som "vasker" adresselister vasker vel mot folkeregisteret eller medlemsregister de har tilgang til, ikke mot posten?

Stemmer det, de kjøper nesten uten unntak denne tjenesten av leverandører som jobber med adresser, de vasker mot folkeregisteret. Posten glipper derimot svært ofte selv om man også har gitt dem beskjed, de forholder seg kun til adresse skrevet på brevet. Dette enda de tar seg betalt for å vidresende en periode etter man har flyttet, vi kjøpte til og med denne tjenesten for å være på den sikre siden. De fikk pengene, men gjorde en slett jobb kan man si.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 12:34   #31
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

har du sjekket hvilken adresse hun har i folkeregisteret?
Eller det kan de sikkert ikke oppgi, men de kan sikkert oppgi om det står flere registrert på din adresse?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 12:35   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kryss over å skriv adresse ukjent, post det deretter. Jeg tror heller ikke det er lurt å gjøre jobben SR!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 12:43   #33
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det har roet seg med post til tidligere eiere nå. En periode kom det mye og jeg samlet opp og ga det tilbake på post i butikk.

Å videresende gadd jeg ikke da jeg ikke er noe postkontor. Dessuten, hvorfor skal de gidde å ta kontakt med diverse firmaer for å melde adresseendring dersom posten blir videresendt av nåværende eier?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:19   #34
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

men det er jo vitterlig dette jeg har gjort i 6 mnd nå.. det hjelper tydligvis ikke.

Nei, da var det en dårlig idè

Gammel 03-06-10, 20:25   #35
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpne noen av dem og ringe avsender og forklare situasjonen?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:54   #36
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Posten skal ikke levere ut post i kasser til personer som ikke bor der. Men hvis hun ikke har meldt flytting så har ikke posten heller noe annet sted å legge posten.

Her legges posten i kasse etter adresse, at navnet som står på kassa og på posten ikke stemmer har ikke noe å si. Men så er det elendig postsortering her. Vi får ofte brev til annen vei, men samme nummer eller samme vei, annet nummer, men samme bokstav osv. Sist jul kom det fortsatt julekort til den forrige eieren, vi har bodd her i 6 år.

Jeg tenker at det eneste ansvaret man har er å sørge for at posten kommer tilbake til posten. Feks med å gjøre akkurat som du har gjort, sette brevene på postkassa med en lapp. Noe mer hadde ikke jeg giddet gjort.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 20:59   #37
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

"Flyttet, retur" med store, ty-de-li-ge bokstaver, hvis det er brev eller annet som ser relativt viktig ut.
Er det adressert reklame gidder jeg ikke annet enn å kaste det i søpla.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 21:00   #38
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Åpne noen av dem og ringe avsender og forklare situasjonen?

Å åpne andres post er ulovlig!
Skriv adresse ukjent og putt de i en rød postkasse.

Gammel 03-06-10, 22:10   #39
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Komisk at denne tråden kom i dag. Åpnet postkassen i dag og der lå det et brev til forrige eier av huset. Bare 8 år siden vi flyttet hit. Stort kryss over adressen, skriver ukjent adresse under og putter i rød postkasse. Mer jobb legger jeg ikke feilsendt post så lenge etter.

Gammel 03-06-10, 22:32   #40
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Vi opplever det samme, bare at huset vi kjøpte var et dødsbo og all posten som kommer feil er til den avdøde. Jeg har sendt mye i retur og merket konvolutten med at vedkommende er død, men selv nå etter 3 år kommer det pakker og slikt med bøker i. Jeg synes det er leit men det er ingen å melde fra til annet enn sender av posten og jeg kan ikke akkurat åpne og se heller...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.