Sv: Selger som ikke vil bruke paypal
Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.
PayEx, som Finn.no bruker, er noe dritt. Skjønner godt at selger ikke er videre giret på det for småbeløp. Har godtatt PayEx selv ved salg av vogner og andre dyre ting, men må si jeg foretrekker å slippe. Det tar dagesvis å få registrert innbetalingen (med mindre de betaler med kort, og det gjør jo ingen siden det koster mye mer enn kontooverførsel), og hvis kjøper er en luring og klager på varen du har sendt risikerer du å ikke få penger for varen på gud vet hvor lenge. Jeg sender ALLTID med sporing når kjøper vil bruke PayEx, og jeg tar bilder av varen og ferdigemballert pakke før det sendes, slik at jeg kan dokumentere tilstand ved sending.
PayPal er mye greiere, men det er ikke i bruk av Finn.no.
Jeg handler ikke så veldig ofte hos finn.no og har derfor selv prøvd payex bare noen få ganger. Men de gangene har det gått kjempefint. Det hjalp meg forresten veldig engang jeg kjøpte en sportstrille (ekstravogn til hytta). Da jeg mottok den, var det rust på den flere steder, bare litt, men dog, det var ikke opplyst i annonsen. Jeg tok bilder og mailet selger at jeg ikke godtok å betale den summen jeg hadde gjort, siden det var rust på vogna. Enten redusert pris eller så kunne jeg evt sende vogna tilbake. Payex holdt pengene tilbake til vi ble enige. Hadde jeg da forhåndsbetalt, er det ikke like sikkert selger hadde vært interessert i å ordne opp i dette.
Jeg selger endel barneklær og godtar payex. Fungerer bra det også. Får pengene noen dager senere, men det er helt greit .
For noen få hundrelapper er det ikke sikkert jeg hadde giddet å bruke payex (dersom jeg var kjøper).
|