|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ad astra
|
Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"
Fra Kritisk for tyrefekter (NB! Sterke bilder!)
|
|
|
#2 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg ble irritert over at DB kjører det bildet der om igjen og om igjen på frontsiden på nettsidene sine. Ikke noe jeg har lyst til å se på til frokosten, eller forklare til treåringen som er i verste hvorfor-alderen.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Personlig plages jeg mer av 8 timers dyretransport til slakt, enn av tyrefekting, må jeg si.
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg plages av begge deler, Polyanna - og sier nei til tyrefekting, og ja til nær-/gårsdslakteri.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Ja, det går jo også an. Men jeg ser sjelden de samme følelsene komme til uttrykk over noe som skjer i hele Norges land, hele tiden, som av tyrefekting.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Nå kommer vel Floksa snart.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Dyreplageri er generelt verre enn at en tyrefekter blir spiddet. Han burde vite at han løper stor risiko når han torturerer dyr til døde. Syntes ikke noe synd på han, og jeg håper de forbyr "sporten" snart. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"
Nei, men det må være lov å engasjere seg i enkeltsaker for det. Ikke alle vet om alt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ad astra
|
Du er ikke kald - jeg er enig i at det finnes utrolig mye dårlig behandling av dyr - dessverre. For meg er det å lære seg å respektere dyr og deres behov, følelser, kall det hva man vil - like naturlig som det å lære seg å respektere andre menneskers. Å påføre dyr lidelse eller smerte, er nesten uansett grunn, en avskyelig ting. Unntaket må være dersom det der å da er det eneste for å hjelpe dyret. Når det atpåtill gjøres for menneskers "sportsopplevelse", gjør det meg nesten fysisk dårlig....Dyrs lidelse bør aldri være noens underholdning! Jakter eller fisker man, skal man gjøre bruk av byttet -ikke kaste det fra seg, fordi man har hatt moroa med å drepe eller skade det....
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten""Folk flest," for å bruke en floskel tenker vel ikke over hvor maten kommer fra, eller hvor langt oksen har reist for å bli biff til middag, men de fleste har et bilde av tyrefekting i hodet sitt. Forhåpentlig blir tyrefekting forbudt etter dette - så er vi i det minste kvitt en form for dyreplageri.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg er enig. Og så synes jeg dyreplageri for gøy og underholdning er hakket verre enn dyreplageri fordi dyr skal bli mat. Selv om begge deler bør unngås.
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Jepp, enig med Inagh. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Bu-fokkings-hu. Mobber du okser så får du hornet.
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg skjønner ikke at noen oppegående mennesker kan sitte på en slik arena og se på dette uten å reagere. Det er kultur i Spania, okei, men allikevel? Hvor mange spanjoler er imot tyrefekting mon tro? Jeg mener å ha lest at de fleste unge spanjoler i dag er imot.
|
|
|
#17 |
|
Fabelaktig
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Og jeg sitter og fniser og ler av 90 % av alle innleggene til Kitty Bastard.
|
|
|
#20 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
|