|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Jeg leser følgende artikkel (med kommentarer, ikke minst) i lokalavisa i dag, og blir litt oppgitt.
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Jeg er prinsipielt enig i at det ligger i streikens natur å ramme noen, men samtidig synes jeg dette er en unødvendig måte å ramme på, at ett eneste barn på en skole ikke kan gå mens resten har vanlig skole. Jeg regner med at uttaket ikke skjedde "med overlegg" for å oppnå dette, og håper de kan få dispensasjon.
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Det er jo fagforeningene som plukker ut de som skal i streik, og jeg syns dette er et underlig streikeuttak. Dette er en type streikeuttak som ikke rammer arbeidsgiver nevneverdig (de sparer jo bare lønn), mens det direkte rammer tredjeparten. Da får jeg inntrykk av at de har plukket ut i hytt og pine i håp om å bli synlige, uten tanke for hvem det er de egentlig er konflikt med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Det verste her er jo egentlig at rådmannen ikke en gang vil søke dispensasjon. Greit nok at det ikke er fare for liv og helse, men det er nå lov å prøve seg. Jeg har nå jaggu meg sett dispensasjonssøknader som har vært lengre på viddene enn det her, for å si det pent.
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Jeg nekter å tro at det er streikebryteri om foreldrene stiller som assistenten hans. Det er jo det alle vi andre gjør når barnehagene streiker; passer våre egne barn. Ingen er leid inn og ingen får betalt. Synes de burde møte opp på skolen, tipper ingen ville kastet dem ut.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Agurknyheter er et sikkert sommertegn!
|
|
|
#7 |
|
Textrovert
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)
Jo, jeg antar det regnes som streikebryteri. Vi har fått beskjed om å sende med dopapir i sekken til ungene, for renholderne ved skolen streiker, og ingen andre ansatte har lov til å utføre ting renholderne gjør, som å hente dopapir, tømme søpla, o.l.
|
|
|
#8 |
|
Unik
|
|
|
#9 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)At en strek rammer uskyldige parter, det må vi vel bare ta med, men jeg reagerte veldig på denne saken da jeg så den i går. Hva er poenget med å ta ut en person i streik, når dette rammer kun en enkelt person, og da en person som i stor grad trenger det apparatet han har rundt seg. Jeg har full forståelse for foreldrenes reaksjon her.
|
|
|
#10 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Vi har også en spesialavdeling for psykisk utviklingshemmede på skolen, og det er søkt om og innvilget dispensasjon fra streiken for de ansatte der sånn at elevene får et tilbud.
|
|
|
#11 |
|
Er frisk!
|
Denne personen er den eneste ved den skolen som er organisert i Fagforbundet som altså er de som har tatt ut folk i B ærum.
|
|
|
|
#12 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Jeg søkte om dispensasjon for en av mine ansatte som jobber med et enkeltbarn med behov for ekstra hjelp og støtte, og fikk det innvilget. Og det står ikke om liv og helse der. Så jeg synes det rart at de ikke søker i det hele tatt.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Han er tilbake på skolen nå. Det hjelper å ta det til avisen.
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Jeg synes det er i overkant frekt av VG og si at Fagforbundet har snudd. Det var jo den dømrade rådmannen som ikke en gang ville søke disp.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Jeg syns streik som rammer tredjepart hardere enn beslutningstaker er både meningsløst og hensynsløst.
|
|
|
#16 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)I kommunen der jeg jobber har skolene fått innvilget dispensasjonssøknadene for alle assistenter som jobber med enkeltelever i skolen, uavhengig av diagnose eller hjelpegrad. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Fullstendig enig. Og jeg hadde gitt meg katten om det ble ansett som streikebryteri at jeg hjalp mitt funksjonshemmede barn på skolen.
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Er det virkelig bare Lille Ru som setter fokuset på at dette faktisk kunne vært unngått?
|
|
|
#19 |
|
Unik
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)Hun. Kvinnelig rådmann ;-)
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Sander (7) nektes å gå på skolen (om streiken)rådmannen var dust ja.
|
![]() |
|
|