Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du til å stole på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du til å stole på?
Ja, 100 %. 65 41,94%
Ja, jeg mener det. Selv om jeg deler det meste med partneren min. 91 58,71%
Jeg mener det, men klarer likevel ikke å la være dele ting med min nære venn(inne) som regel. 21 13,55%
Jeg mener ja selv, men tror ikke alle er enig. 2 1,29%
Nei, jeg er vel i grunn ikke det. 0 0%
Nei, men de fleste tror jeg er til å stole på. 0 0%
Fryktelig vanskelig å svare på 6 3,87%
Heh? 1 0,65%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 19:26   #21
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du til å stole på?

Jeg er 100% potte tett hvis det er påkrevet, både på jobb og privat.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 19:26   #22
Solblomst
Passiv

Standard

Ja, 100 %.

Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 20:01   #23
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Girls keep secrets in the strangest ways, they don`t tell, they just sometimes have to say...

Sånn er jeg, nesten. Jeg forteller mye til mannen, ganske mye til en god venninne, men holder alltid tett om ting jeg har blitt bedt om å holde tett om. Det betyr at jeg ikke engang forteller mannen min noe hvis en venn har bedt meg om å ikke si det til han. Er ekstremt god på å holde på egne hemmeligheter, tror jeg var bortimot 5 mnd på vei med førstemann før jeg fortalte det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 20:09   #24
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Det har hendt att jeg har delt med den jeg bodde sammens med om jeg visste det var greit for vedkommende, jeg har noen venniner som ofte sier jeg kan si det for å høre hans mening også. Men om vedkommende sier att hun ikke vill att jeg skal fortelle det til han heller så lar jeg være. Så jeg er til og stole på mener jeg, det har vel skjedd enagang att jeg har røpet noe jeg ikke burde, men da var jeg 10 år yngre enn nå og ber da om unnskyldning og har lært av det.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 20:12   #25
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kan holde på en hemmelighet, men deler det meste med mannen min hvis ikke det er spesifisert at jeg ikke skal.

Samme her.

Gammel 05-06-10, 22:00   #26
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er til å stole på, men mannen får vite det meste.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:03   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg deler ikke hemmeligheter hverken med mannen min eller venninner dersom det er underforstått at det ikke skal deles. Kommer vel an på hva det gjelder. Er det noe som jeg har blitt betrodd nærmest ene og alene kunne det ikke falle meg inn å involvere mannen min. På samme måte som jeg ikke hadde forventet at en intim betroelse ikke hadde blitt fortalt videre til en tredjepart.

Gammel 05-06-10, 22:13   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler selv at jeg skjønner godt hva som kan fortelles til andre (mann, venner etc) og hva som er slikt man bare prater om der og da og som ikke trenger å nevnes for noen andre.

Gammel 05-06-10, 22:21   #29
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg føler selv at jeg skjønner godt hva som kan fortelles til andre (mann, venner etc) og hva som er slikt man bare prater om der og da og som ikke trenger å nevnes for noen andre.

Ja, det gjør egentlig jeg også da. Men har erfart at min magefølelse ikke alltid stemmer. Som oftest gjør den heldigvis det da.

Jeg er også restriktiv med utdeling av egne hemmeligheter. Har ikke så mange skikkelig hemmelige hemmeligheter. Noen ting er best å dele med gamle venninner langt unna, andre ting er forbeholdt mannen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:53   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deler ikke med mannen min åpenbart private ting venninner forteller meg. Og forventer av mine venninner at ikke de gjør det heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 22:56   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja. Jeg er stum som en østers når det gjelder private ting folk forteller meg. Dette gjelder også jobb, selvfølgelig.

Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:38   #32
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg deler ikke med mannen min åpenbart private ting venninner forteller meg. Og forventer av mine venninner at ikke de gjør det heller.

Samme her.

Gammel 06-06-10, 00:54   #33
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg forteller ikke videre ting som er fortalt meg i fortrolighet, hverken til mann eller nære venninner. Og de nære venninnene kjenner jeg så godt, at jeg forstår av meg selv om det kan fortelles videre eller ikke. Om jeg noen gang er i tvil, spør jeg dem, så er jeg sikker.
Det er kjempeviktig for meg å ha nære venninner som jeg kan stole 100% på, og jeg vil være den personen de kan stole helt og fullt på også selvsagt.
Noen ganger kunne det vært godt å dele noe av det med mannen min, hvis det er tunge ting, men det gjør jeg likevel ikke.
Det som kan være vanskelig er når en av ungene f.eks forteller meg en hemmelighet, og ikke vil at jeg skal fortelle det videre til pappaen. Holder som oftest hemmeligheten da,men er det noe jeg virkelig føler at vi begge må vite eller snakke om, så prøver jeg å få ungen til å forstå at jeg trenger å fortelle det til pappen også. Går ikke det, hender det at jeg går til pappaen og sier at det er noe jeg vet som ikke han vet, og ber han gå til ungen for å snakke, for kanskje han vil åpne seg da. Prøver i det hele tatt mange forskjellige utveier før jeg forteller det videre. For vil at ungen skal føle at jeg er helt til å stole på.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 01:26   #34
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja.
Jeg forteller mye til mannen, men han er ikke interessert i venninnebetroelser. Det blir helst sånn "Mim er gravid igjen, men det er ikke offesielt enda."
Jeg holder stort sett munn om viktige hemligheter, men det hender jeg himler over at bagateller og småting skal være hemmelig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 08:59   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting som blir sagt i fortrolighhet, forblir i fortrolighet. Ting som er litt hemmeligstemplet, (f.eks,, jeg er 8 uker på vei) kan godt sies til Mr. Che som ikke er en som prater rundt.

Jeg vet masse som ikke andre venner eller mr.che vet. (eller, hva vet jeg...kanskje noen vet det men er like lite pratsom som meg)

Gammel 06-06-10, 12:26   #36
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det vil jeg si. Jeg ser at flere her nevner typiske misforståelser ala at man misforsto hvor "hemmlig" noe er, men det synes ikke jeg teller (med mindre man er totalt sosialt inkompetent og bommer hele tiden).

Det som fasinerer meg mest, er at jeg vet om folk som er det som jeg vil kalle "laus i munnen", og når de forteller ting så virker det som de "utvalgte" ikke skjønner at i neste omgang er det de som får sitt pass påskrevet. Det synes jeg er interessant.

Gammel 06-06-10, 12:30   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg svarte at jeg er 100 % til å stole på - pluss at det var et vanskelig spørsmål. Jeg tenker på at det har vært anledninger hvor det var et meget riktig valg å si noe som ikke opprinnelsen ville ha sagt. Likevel vil jeg si at jeg er 100 % til å stole på, ja.

Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 12:38   #38
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Vist folk ber meg om å ikke si noe videre, så holder jeg munn. Så er nok til å stole på 100%.

Gammel 06-06-10, 20:14   #39
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg er til å stole på. Jeg er redd for å si noe som sårer andre, kunne ikke falle meg inn å fortelle videre noe som skal være hemmelig. Deler det meste med mannen, men aldri det som andre ikke ønsker at han skal vite. Jeg synes det er lett å vurdere når jeg skal holde kjeft og når jeg kan fortelle noe videre.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 00:46   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg krysset av for de 3 øverste alternativene, selv om jeg er singel nå.
Når jeg var gift kunne jeg prate med eksen om ting, men selvsagt ikke ting jeg hadde fått beskjed om at var veldig hemmelig. (ytterst sjeldent det skjedde)
Ting som for han var helt uvesentlig o.l fortalte jeg han heller ikke.

Det har også vært ting jeg har fortalt til venninner som ikke har vært så hemmelig, men det har aldri vært ting som jeg har fått beskjed om at har vært hemmelig.
Da gjerne kamuflert også, nå det har vært for å lufte ting for egen del.
(f.eks noen jeg mistenker for å juge)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.