Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du å være på stranda?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 23:20   #21
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du å være på stranda?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ikke i Norge, men jeg liker meg på stranda i "syden".
Grunnen til at jeg ikke liker meg på stranda i Norge er at strendene er så som så, og at jeg liker solsenger, komfort, varmt vann og mye sand.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:21   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jada, om du har noen andre som fotfølger barna for deg.

Jeg liker ikke så godt stranda fordi jeg ikke føler meg særlig vel i bikini i offentligheten. Og barn på strand medfører bading, løping for å avverge diverse uhell, tøy og bøy for å fikse ditt og datt. Altså ting jeg ikke liker å utføre iført bikini. Men jeg gjør det allikevel for barnas skyld.

Det jeg virkelig intenst hater med å være på stranda derimot er å se barn som leker uten tilsyn i vannet. Ta på dem baderinger så holder de seg flytende mens mor og far soler seg liksom. Jeg klarer ikke å slappe av når jeg ser nesten-ulykker, barn som strever med å holde seg flytende, barn som dukker andre barn under, barn på diverse flyteleker som driver utover på dypet med vinden osv. Og foreldrene kunne ikke bry seg mindre. Jeg hater virkelig å være på stranda pga dette. I fjor så reddet jeg forøvrig en ung jente med Downs fra å drukne, fordi han som fulgte henne (støttekontakt?) bare gikk fra henne når hun ikke ville komme opp første gangen han ropte henne inn.

Men barna kan jo sitte ved siden av og leke også? Jeg ser jo det på bilder hele tiden.
Her er ikke forholdene så store da, heldigvis. Og ikke så folksomt kanskje heller. Men jeg skjønner jo at jeg ikke kan legge meg og da en dupp liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:22   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jo nevne som en fordel at vårt barn sovner som en stein om kvelden etter å ha vært noen timer på stranda.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:23   #24
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jah.

Jeg elsker varmen, elsker sanda, elsker sjøen og driter loddrett i hvordan jeg ser ut og hva andre måtte mene.

Gammel 05-06-10, 23:23   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan absolutt ikke fordra sand, så stranda i seg selv er jeg ikke glad i. Men gi meg en gressplen eller et svaberg, og jeg trives som bare det.

Gammel 05-06-10, 23:24   #26
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg likte å være på stranda. Før barna og soleksemen. Nå synes jeg det er litt masete, sand overalt og veldig stress å følge med på de to yngste barna (1 1/2 og 3 år). Dessuten blir jeg full av soleksem, det gjør at jeg helst unngår sola. Vi bor rett ved en kjempefin strand, så vi kommer nok til å være der en del i sommer, men jeg liker det bare bittelitt. Barna elsker det, og jeg "ofrer" meg gjerne jeg altså, bare soleksemen ikke er så slem mot meg i år også.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:25   #27
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Det jeg virkelig intenst hater med å være på stranda derimot er å se barn som leker uten tilsyn i vannet.

Det sliter jeg også med. For det er ekstremt mange uforsiktige foreldre. Jeg fant en gang en ca. toåring liggende under vann da jeg gikk ut for å bade med sønnen min. Jeg fikk henne opp, hun kastet opp og pustet heldigvis så hun kunne ikke vært under lenge. Foreldrene var ikke på stranda, først etter å ha båret rundt på jenta en stund og lett fant jeg moren som satt og røykte på gresset bakenfor stranda. Hun virket ikke en gang spesielt beskjemmet over at datteren nesten hadde druknet. Og dette var nesten en baby, tipper under to år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:26   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det sliter jeg også med. For det er ekstremt mange uforsiktige foreldre. Jeg fant en gang en ca. toåring liggende under vann da jeg gikk ut for å bade med sønnen min. Jeg fikk henne opp, hun kastet opp og pustet heldigvis så hun kunne ikke vært under lenge. Foreldrene var ikke på stranda, først etter å ha båret rundt på jenta en stund og lett fant jeg moren som satt og røykte på gresset bakenfor stranda. Hun virket ikke en gang spesielt beskjemmet over at datteren nesten hadde druknet. Og dette var nesten en baby, tipper under to år.

Uff.

Gammel 05-06-10, 23:27   #29
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ikke glem alle engangsgrillene folk på død og liv skal ha med seg. Enten sitter man i den deilige osen eller man må fly etter ungene fordi de hele tiden nesten snubler i dem. Kan ikke folk kose seg på tur uten grillpølser som lukter tennvæske.

Tur på stranda er i alle fall ikke avslappende med småbarn. Lesestoff gidder jeg ikke ta med engang.

Gammel 05-06-10, 23:28   #30
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å være på stranda hvis det er steinstrand og ikke sand. Jeg liker ikke å få sann i tenna, i ørene, i øynene og i håret!
Jeg ser ikke ut i bikini, men jeg har funnet ut at det er mye finere å være tjukk og brun enn tjukk og hvit. Jeg er heldig å har hud som tåler sola, så jeg hadde definitivt ikke følt det slik dersom jeg hadde blitt lett brent.
Jeg elsker å bade, og jentene elsker å bade, så vi er på stranda så ofte vi kan om sommeren.
Imidlertid er det ikke så mye folk der vi pleier å dra. De store strendene med fullt av folk kunne jeg ikke tenke meg å dra til!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 23:28   #31
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men barna kan jo sitte ved siden av og leke også? Jeg ser jo det på bilder hele tiden.
Her er ikke forholdene så store da, heldigvis. Og ikke så folksomt kanskje heller. Men jeg skjønner jo at jeg ikke kan legge meg og da en dupp liksom.

Nå har jo vi en mer enn dere, så vi sliter nok litt mer med logistikken sålenge vi voksne er i undertall. :svett:

Vi har en åtteåring som svømmer ganske greit, men som ikke har utholdenhet nok til å komme seg tilbake om han kommer for langt ut. Femåringen svømmer også på sitt vis, og er flinkere enn elstemann til å holde seg flytende om hun blir sliten, men hun er altfor tøff og vil holde følge med storebror. Han vil ikke ha henne med og de kan finne på å begynne å krangle på litt for dypt vann. Så har vi en toåring som liker å sitte i vannkanten, men som heller ikke er redd for vannet, så hun stikker utover tl hun ikke står lenger og blupp, blupp, blupp... Så helst skulle vi vært 4 voksne på 3 barns slik at 1 kan passe sakene og sole seg, mens de andre tar seg av ett barn hver. Slik blir det heldigvis på ferie i sommer sammen med mine foreldre.

Gammel 05-06-10, 23:30   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

eg har funnet ut at det er mye finere å være tjukk og brun enn tjukk og hvit. !

Gammel 05-06-10, 23:32   #33
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg elske å vere på stranda! Det er faktisk den optimale sommaren for meg! Vi pakke med oss håndklær, bikini, solstol til mor, drikke og enkel mat. Av og til drar vi berre rett frå skule/barnehagen med engongsgrill også. Og eg får ALDRI så mykje fred som eg får på stranda. Ungane leikar med bøtte og spann i timesvis, bade litt innimellom med baderingar og slik at eg ser dei, eller vi badar i lag.

Badestrandliv er fantastisk! Og vi har ikkje do engong der trur eg. Vi tissar bak eit naust.

Gammel 05-06-10, 23:33   #34
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har fleire gongar hatt med meg både tre og fire ungar på stranda, ingen problem!

Gammel 05-06-10, 23:34   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten unger - helt greit, men ikke i veldig mange timer. Og jeg oppholder meg for det meste i vannet, elsker å bade.

Med unger - not so much. Kan ikke slappe av, må passe på hele tiden og det å ligge i en solstol og bare lese og slappe av utgår med høye kneløft. Men det er gøy å bade sammen da.

Men det er jo forskjell på strender da. Store "sydenstrender" er jo litt skumle med tanke på å ha med småunger som fort kan forsvinne/drukne/whatever. Men litt mer lokale strender er jo koselig da, vi har jo Norges vakreste strender her vi bor.

Gammel 05-06-10, 23:34   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Barna mine bæsjer også.

(Jeg og )

Gammel 05-06-10, 23:34   #37
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Her er forresten vår strand, 3 minutt i bil heimafrå og 100 meter frå jobben

Gammel 05-06-10, 23:35   #38
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg høyner med enda en!!

Jeg synes egentlig blåhvit bør lanseres som egen hudfarve. Skummetmelkblå høres kanskje bedre (verre) ut??

Når jeg er skikkelig "brun", er jeg det som andre karakteriserer som blek, eller hvit. Men, jeg har aldri fått farge de 37 første årene jeg har levd, så jeg forventer ikke noe mirakel denne sommeren heller.

Gammel 05-06-10, 23:36   #39
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Om ungane virkelig MÅ bæsje så drar vi faktisk heim. Men kan ikkje komme på at det har skjedd. Standard dialog: Mamma, eg må bæsje. Ok, da må vi dra heim. Mamma, eg må ikkje bæsje likevel.

Gammel 05-06-10, 23:36   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg høyner med enda en!!

Jeg synes egentlig blåhvit bør lanseres som egen hudfarve. Skummetmelkblå høres kanskje bedre (verre) ut??

Når jeg er skikkelig "brun", er jeg det som andre karakteriserer som blek, eller hvit. Men, jeg har aldri fått farge de 37 første årene jeg har levd, så jeg forventer ikke noe mirakel denne sommeren heller.

Jeg er blåhvit, eller rød.
Og så kommer det festlige forslaget om selvbruningkrem. Eh, ja, på HELE kroppen da? Om man skal være i bikini?
Og så soler man seg og blir svett? Da tror jeg det blir lekkert.

Nei, jeg får vel leve med at jeg er hvviiiit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.