Sv: Streikerett?
Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.
Ikke mobb smartboardet mitt! 
Hos oss er det stadig nedskjæringer, ostehøvelprinsippet er flittig benyttet. Vår skole alene skal spare over 300 000 neste år, det er vel rundt en halv stilling. "Kreative løsninger" på spes.ped-undervisningen er stort sett å lage større og større grupper. At kommunen bruker 1 million pr år på den Kulturelle skolesekken, det må vi fortsette med, for det gjør seg nok fint på skrytelista. (Jeg er for kultur, altså, hvis vi som skole kunne fått velge hva vi vil delta på. Det virker også som om mange av de som kommer har dette som siste utvei for å overleve som kunstnere.)
Jeg er for smartboard, altså. Og jeg er helt enig: Det som tar seg fint ut i media og på skrytelista brukes mye penger på. At elever må vente 3-4 mnd på spes.ped- hjelp hvis de i det hele tatt er så heldige å få det. (som regel er det jo bare en assistent, som brukes som vikar andre steder når lærere er borte) snakker man ikke om. Hvis foreldrene til den stakkars eleven er så oppegående at de i det hele tatt merker at han ikke får det han skal ha...
|