|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Jeg har en sånn en hjemme nå side jeg har flyttet den gamle til "hytta", men jeg sykler ikke så mye hjemme. Til den prisen så får du en helt plain sykkel. Helt kurant å sykle på, men de på Biltema påstår at gir ikke trengs og justeres etter montering, men du må ha en til å justere den for at ikke kjedet skal drive å hoppe. Min kom på kr 1000,- til sammen når jeg skulle ha på skjermer, kjedekasse, bagasjebrett og støtte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Skeptisk. Jeg tror jeg har kjøpt en sykkel av et mer etablert merke - men jeg er kanskje preget av sykkelnerdene på jobben. (så billige sykler som dette har ofte tunge rammer, treige gir og dårlige bremser - da er det virkelig hat å sykle)
![]() |
#4 |
Står på egne ben
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Og vær obs, hvis du har barnesete fra Hamax du har planer om å montere så går det ikke på denne billigsykkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Hvordan er den vektmessig? De andre syklene fra Biltema jeg har sett, inkl. de til barn, veier et tonn mer enn de trenger.
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Er det ikke noe mer detaljer å få noe sted? Jeg tror jeg hadde stått over. Shimano kan være så mangt og det sier ikke så mye om hva du får. Det står ikke noe som helst om noe annet og det syntes jeg blir mistenkelig. Er det så ille at man ikke kan skrive det? Snakker vi stålramme og blyvekt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Kommer an på hva du skal bruke den til. Dersom du bare skal rulle frem og tilbake på asfalt, er dette en helt kurant sykkel. Dersom du skal sykle i kupert terreng evt i skauen ville jeg valgt noe annet. Denne holder ikke dersom du skal trene aktivt med den, men som transportmiddel er den helt grei. Jeg var innom senteret på Alnabru her om dagen og kikket i forbifarten på denne sykkelen. Det er noe helt annet enn de syklene de har solgt tidligere (har selv en slik city cruiser som jeg nesten aldri bruker). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Gjorde ikke trygg trafikk en test på slike billigsykler fra obs, biltema osv for noen år siden? Mener å huske det var endel småtteri som var dårlig med utstyret, og utfallet kunne bli fatalt fordi man måtte skru for mye sammen selv og fordi delene var direkte dårlige (bremsewire som ryker i bratt bakke for eksempel). Husker dette fordi vi skulle kjøpe sykkel til eldste da, og falt på at vi måtte legge litt mer penger i det så den var ferdig montert og trygg fra butikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Jeg skal sykle på tur med mine barn på 8 og 5 år. Til stranden og butikken for is og slikt.
![]() |
#11 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Nest eldste datteren min har en slik, og den er helt kurant til og fra jobb feks for hennes del. Den er litt tyngre enn de andre syklene her i huset, men en helt ok sykkel. Girene fungerer helt greit, og hun sier at den er ok å sykle med.
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Jeg skal nok se meg om etter noe som er lett å sykle på for jeg er særdeles dårlig trent.
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Store hjul. Det er greit, for da får du så god fart. Det er jo ganske flatt fra dere og til butikken/stranden da. - om ikke annet.
![]() |
#17 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?
Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av DBS/Diamant. Det må være nostalgien fra svunne tider da det ikke fantes annet, for maken til dårlige kjøp skal du se lenge etter når det gjelder pris kontra kvalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Abefal meg en sykkel da.
![]() |
#19 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Er dette en OK sykkel for meg?Jeg mener at dersom du ikke vil legge i mye penger så kan du like greit kjøpe Biltema-sykkelen. Dersom du er villig til å legge i mer penger kan jeg anbefale Fuji-syklene til Birk Sport, f.eks en Sunfire Lady 2 til 3500 kroner. Da må du riktig nok kjøpe på nett, men du får ikke mer sykkel for pengene! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|