Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kylling som stinker, en uke før siste forbruksdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 17:50   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kylling som stinker, en uke før siste forbruksdag

Jeg kjøpte en pakke kyllingfilet på Obs lørdag forrige uke. Den ble fraktet rett hjem, og slengt direkte i kjøleskapet. Siste forbruksdag er 14.6, så jeg antok selvsagt at den holdt seg frem til da. Da jeg åpnet den i dag luktet den rett og slett helt forjævlig! Har pakket den i plast (hele pakken) og lagt den i kjøleskapet igjen, og nå stinker hele kjøleskapet til tross for at posen er knyttet igjen. Har jeg rett på å få ny kylling selv om jeg har mistet kvitteringen? Det er jo ikke bytte, men reklamasjon av en vare som helt klart er dårlig selv om det er lenge igjen til utløpsdato.

Jada, jeg burde frosset den når jeg kom hjem, men jeg har liksom planlagt kylling til middag hver dag, det har bare ikke blitt noe av...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 17:56   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kylling som stinker, en uke før siste forbruksdag

Jeg ville dratt og hørt med dem i alle fall. Vi gjorde det med en pakke kjøttdeig på rema, og det var ikke noe problem å få igjen ny vare uten kvittering.

Gammel 07-06-10, 18:09   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Har ikke Obs uansett en sånn fornøyd-garanti når det gjelder middagsprodukter, da?

Gammel 07-06-10, 18:17   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jolie: Vet ikke.

Nytter ikke å sende mail til Prior, siden det var Coops kylling. Men kanskje jeg kan sende mail til Coop i stedet. Frister lite å ha kyllingen liggende i kjøleskapet frem til i morgen ettermiddag. Bilen er nemlig på EU-kontroll, så vi kommer oss ikke ut til Obs før i morgen. Ikke tar jeg bussen med den stanken heller.

Gammel 07-06-10, 18:23   #5
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har opplevd det samme, bare at jeg la pakken i fryseren etter å ha brukt 2 fileter. Kjøper ikke fersk kyllingfilet mer gitt!

Det trenger ikke være noe galt med kjøttet, mulig det er denne gassen de bruker i pakningene?

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 18:26   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Kast kjøttet, skyll emballasjen, og ta med tilbake til butikken, hele coop-kjeden har matvaregaranti. Klagebrev til Prior i tillegg vil nok resultere i gavekort på kylling også

Gammel 07-06-10, 18:27   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Om det var gassen, så hadde ikke hele kjøleskapet mitt stinket nå.

Har pratet med Obs på telefonen, og skal innom i morgen. Da ville jeg få pengene igjen. Men jeg vil heller ha kylling. I dag. Skulle liksom ha Korma til middag, jeg.

Gammel 07-06-10, 18:58   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg orket ikke ha dritten i kjøleskapet, så jeg kastet den. Tok bilde av etiketten og sendte følgende mail til Coop varesikring.

Sitat:

Lørdag forrige uke kjøpte jeg en pakke Kyllingfilet på Coop Obs! Hypermarked Kvadrat med utløpsdato 13.6.2010. Denne ble fraktet direkte hjem i kjøleskapet i påvente av en passende anledning. I dag, mandag 7.6.2010 skulle kyllingen brukes til å feire slutten av studieåret, og hele familien gledet seg veldig til kylling korma. Da jeg åpnet pakken kjente jeg en stygg lukt som spredde seg på kjøkkenet. Det var kyllingen som var kilden til den (mildt sagt) ubehagelige duften, og feiringen gikk i søppelet sammen med kyllingen. Etter en tlf til Obs! Kvadrat fikk jeg vite at jeg hadde rett på å få ny kylling i bytte, eller penger igjen, pga matvaregarantien. Men saken er den at jeg ikke har mulighet til å komme meg til Kvadrat i løpet av de neste tre dagene pga bilmangel. Da jeg ikke orket å ha en kilo halvråtten kylling liggende i kjøleskapet i tre dager, tenkte jeg at jeg heller bare fikk kaste den.

Jeg tenkte det kunne være en fordel å gjøre dere oppmerksomme på hendelsen, og håper ikke at flere får studiesluttfeiringen sin ødelagt pga manglende ferskhet på kjøttvarene sine. Jeg legger ved et bilde av etiketten.

Da er det bare å levere ut nabovarsel og beklage, overfor naboene, den dårlige eimen fra søppeldunken vår. Det er nemlig fem dager til søppeltømming, og jeg antar at duften ikke blir friskere i sommervarmen.

Med vennlig hilsen
Fibi

Gammel 07-06-10, 19:06   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke kast emballasjen, bare vask den så du slipper lukta. Da får du pengene igjen når du tar den med til OBS neste gang du skal dit.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 19:32   #10
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Coop Obs er greie når man leverer tilbake mat.
Har opplevd både fiskekaker og indrefilet av svin som har vært dårlige lenge før utløpsdato de siste par ukene. Og fått igjen penger på flekken. Nesten så jeg ikke har lyst til å kjøpe ferskvarer der mer siden vi har vært så uheldige.

Gammel 07-06-10, 22:55   #11
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hold oss oppdatert, da.

Jeg drømmer fortsatt om den gangen jeg sendte en japp med klumper til Freia og fikk en hel kilo sjokolade i posten i kompensasjon. Jeg var 12 år og i lykkerus.

Gammel 08-06-10, 22:29   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jøss, de er raske med svara hos Coop!

Sitat:

Vi takker for tilbakemeldingen og beklager sterkt hendelsen.

Årsaken til at kyllingfileten var dårlig, er mest sannsynlig at det har vært en liten lekkasje i pakningen. Brudd i kjølekjeden på ett eller annet tidspunkt kan også være en mulig årsak. Vi tar saken opp med leverandøren.

Det er fint om vi får din adresse, så sender vi et gavekort som kompensasjon.

Score!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.