Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ved hvilken alder er det ok å opprette Facebookprofil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-10, 17:14   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Ved hvilken alder er det ok å opprette Facebookprofil?

Ja, det lurer jeg på....
Endel barn i nabolaget her har fått profil på Facebook. De går i 5.klasse. Ergo har storesøs på ni år spurt om også å få. Hun sier flere i klassen har
Jeg synes det er altfor tidlig...hva synes dere?

Gammel 06-06-10, 17:16   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved hvilken alder er det ok å opprette Facebookprofil?

Storebror i fjerde får ikke lov. Mest fordi jeg ikke orker å holde kontroll der, (også) og det føler jeg at jeg må. Han har ikke mast så veldig, da, men jeg tenker det blir verre. Jeg får iallfall støtt og stadig forespørsel fra nabobarn som går i 5. kl og oppover.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 17:25   #3
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke en aldersgrense?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 17:26   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Teoretisk tenker jeg 12 år. Heldigvis er ikke presset begynt her vi bor og jeg gruer til det blir vanlig!

Gammel 06-06-10, 17:36   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

13 år har jeg satt som grense her.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 17:53   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er trettenårsgrense.

Jeg har latt min eldste få lov fra han fylte tolv.

Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:20   #7
sologmåne
Aktiv

Medlem siden: Apr 2008
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg mener det står på Facebook sine sider at det er 13 -års-grense. Vår datter på 11 har flere venninner som er der, men har heldigvis ikke ytret ønske selv om å være der. Hun ville heller ikke fått lov til å opprette en profil ennå, selv om hun hadde ønsket det.

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:24   #8
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min snart 14-åring har hatt et halvt års tid.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:30   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig ikke NÅR de får profil er så nøye, det jeg har tenkt en del på er NÅR vi som foreldre kan la poden selv ha ansvar for kontoen. Altså når vi ikke lenger skal ha passord og admin muligheter. Pr i dag tenker jeg at 35 år er en fin alder å la poden få ha FP sin i fred

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:34   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi holdt veldig tilbake for snuppa sin del, men nå har hun fått. Hun blir tolv. Vi så jo at det var mange i klassen og på håndballen som hadde profiler. Vi har selvfølgelig kontroll på hennes brukerprofil.

Tenker at det enda et lenge til hun får ha kontroll på FB, msn og telefonen sin på egenhånd.

Gammel 06-06-10, 19:46   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Pr i dag tenker jeg at 35 år er en fin alder å la poden få ha FP sin i fred

Er ungen din på FP også!? Hva er nicket hans/hennes? ( )

Gammel 06-06-10, 19:48   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er ungen din på FP også!? Hva er nicket hans/hennes? ( )

Det er jo hemmelig, men han/hun er en av de kloke, snille og ettertenksomme, akkurat som mor si

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 23:38   #13
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

MK fikk opprette Facebookprofil i vinter. Jeg var veldig i tvil, men grunnen var at jeg oppdaget at en venn av ham som bodde i utlandet hadde profil, og tenkte det var fint om de to kunne holde kontakt på den måten. Nå er de faktisk fem stykker i klassen som er på Facebook (han går i tredje klasse).

Trettenårsgrensen er vel der fordi Facebook er en amerikansk side og dermed underlagt amerikansk lov? Norske sider har jo som regel ikke sånne aldersbegrensninger. Jeg ser ingen egentlig grunn til at det skal være aldersgrense på Facebook - etter mitt syn er man tryggere på en sosial side hvor de fleste står fram med fullt navn, enn på sider hvor alle gjemmer seg bak nick og lett kan fremstå som noe helt annet enn de er. Jeg synes faktisk det er helt OK at sønnen min "debuterer" på Facebook, fremfor at han hadde gjort på det på Nettby eller noe sånt. Og jeg følger selvfølgelig veldig godt med, og snakker med ham om lure og mindre lure ting å gjøre på nett.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 23:55   #14
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Min håpefulle var 14 1/2 år da han fikk FB-profil. Jeg har opprettet kontoen for ham, og ordnet med sikkerhetstinnstillingene. Har også passordet, så jeg kan gå inn og kontrollere hvis jeg vil (noe jeg ikke har gjort ennå, og neppe kommer til å gjøre). Følger med hvem han har som venner osv, ellers blander jeg meg fint lite.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:41   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hvis ikke foreldrene kan styre og ha kontroll hadde jeg satt aldersgrense på 12-13.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:29   #16
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molo, her.

Min snart 14-åring har hatt et halvt års tid.

Har en som akkurat har blitt 14, han har også hatt det ett halv års tid.
Synes de kan vente til de har begynt på ungdomsskolen.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:30   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ungdomsskolen. Da har vi snakket om at sminke er greit, så da blir det vel også FB.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:50   #18
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Nå er min datter bare 5 år, så det er ikke noe tema enda. Men selv mener jeg at 12-13 år og at foreldre skal ha passord.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:38   #19
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ungdomsskolen. Da har vi snakket om at sminke er greit, så da blir det vel også FB.

I alle fall ikke før!

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 14:29   #20
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men dere som argumenterer for at de må være tenåringer før de oppretter Facebookprofil; hva er grunnene for det? Får de lov å opprette profiler på andre sider, som Nettby, goSupermodel, Habbo eller hva-de-nå-heter tidligere? Hva er i så fall grunnene til det?

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.