|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Streiken
Ja, det er ikke uten grunn at lærerne ble skrekkslagne da vi plutselig fikk KS som motpart.
![]() |
![]() |
#162 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt for meg å se at det lønte seg å ta lang utdanning (er lektor med tillegg).
![]() |
#163 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: StreikenOpp rundt 25000 for både meg og mannen, så vidt jeg kan se. Og så skal jeg, i følge forrige høsts lokale forhandlinger få bedre uttelling for kontaktlærerjobben også. Er fornøyd for egen del.
Jeg satt akkurat og telte hvor lenge jeg hadde igjen til sistejafset i lønn kommer. 4 år igjen for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
5+1 år det? Jeg har straks 1 år igjen før jeg er der, og dit skal jeg komme! |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Fartsfantom
|
Lektor er etter gammelt system 6 - 7 år. Lektor med tillegg er da 7- 8 år. Må ikke forveksles med master i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
![]() Sv: StreikenOki, da har jeg lært noe nytt i dag også. Når man har 7-8 fortjener man lønn herfra til himmelen! Sist jeg spurte fikk jeg nemlig beskjed om universitetsmaster + 1-2 år! Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Fartsfantom
|
Det er ikke så rart det er forvirrende. Før bachelor/mastergradene kom inn i vår verden så het bachelor cand.mag (= 4år ca 70 vekttall, som igjen vil si 1 mellomfag(= 90 studiepoeng) og 2 grunnfag (120 studiepoeng)). Når man er cand.mag. så kan med PPU bli adjunkt. Har man 20 vekttall (=60 studiepoeng) så er man altså adjunkt med tillegg. Etter cand.mag. kunne man ta hovedfag som var normert til 2 år (= 40 vekttall = 120 studiepoeng). Og igjen med PPU i graden ble man altså lektor. 20 vekttall/60 studiepoeng i tillegg = lektor med tillegg. Hovedfag er nesten det samme som master, egentlig mer enn master. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Så utrolig bra Kaija!
![]() |
#169 |
Cand.mag og Bachelor har jeg. Og har både tall og bokstaver på vitnemålet. Stakkars de som skal regne ut ansienniteten og lønnen min om en del år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: StreikenHva slags tillegg ble det på adjunkt med opprykk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: StreikenDet ser ut som jeg går opp rundt 21000, og det synes jeg personlig er bra. Neste år har jeg vipper jeg over 16 års grensa, og da synes jeg at jeg får en veldig bra lønn. (Bortsett fra at det faktisk er topplønn da.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: StreikenSer ut til å bli 5000 ekstra på meg, men det blir vel 7000 og noko det da, sidan eg kvalifiserer til å få den der minstesatsen. Kvifor har lærarane eit ekstra trinn etter 16 år egentlig? Kunne godt tenke meg lønna der ute til høgre Sist redigert av Syrin : 10-06-10 kl 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Streikenjeg vet ikke hva lønna var før opprykk, så den tabellen hjelper ikke...Noen som vet hva tillegget for adjunkt med opprykk er ? 20 års ansinitet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Fartsfantom
|
Jeg er cand.mag.IKS/adjunkt med tilleggsutdanning og med et eller flere tillegg i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
![]() Sv: StreikenGodt å høre at det er flere enn meg som har spraglete vitnemål! Høgskolen har samlet fagene mine på ett vitnemål nå, ser jo ut som noe noen bare har satt sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: StreikenHer er de gamle satsene. Jeg går opp ca 14 000, men selvsagt dagen etter at årsvikariatet mitt går ut. Så med mindre det skjer noe snart, så får jeg arbeidsledighetstrygd basert på den gamle lønna til høsten. Men når jeg kommer meg ut i jobb igjen, er det nye trinnet på stigen (8 år) bare måneder unna.
![]() |
#179 |
Øyboer
![]() Sv: StreikenDa kommer jeg frem til 11000 forskjell på tabellene. Spennende å se hva jeg egentlig havner opp med i lønn siden jeg ikke ligger i noen av tabellene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: StreikenDen dagen noen kan forklare meg at det er rettferdig at en førskolelærer som jobber i skolen som kontaktlærer(uten videreutdanning) tjener 40000 mer enn en førskolelærer som jobber som pedagogisk leder i barnehage, ja da skal jeg si meg fornøyd med utdanningsforbundet. Den dagen kommer sannsynligvis aldri, så jeg er IKKE imponert over det unio har fått til i dette lønnsoppgjøret. Det er stort sett lærerne som kommer best ut, og det kjenner jeg at jeg er mektig lei av.
![]() |
|
|