Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Streiken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 15:34   #161
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Streiken

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nåh! Da beklager jeg at jeg har drevet med feilinformering.

Men for andre stillinger gjelder det. :fikk smake den år etter år etter år:

Ja, det er ikke uten grunn at lærerne ble skrekkslagne da vi plutselig fikk KS som motpart.

Gammel 09-06-10, 15:37   #162
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

25000 er jo kjempebra, kjenner at jeg plutselig ble litt mindre fornøyd med mine 11000...

Godt for meg å se at det lønte seg å ta lang utdanning (er lektor med tillegg).

Ja, og jeg gleder meg til jeg bikker 16 år i 2013.

Gammel 09-06-10, 15:49   #163
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opp rundt 25000 for både meg og mannen, så vidt jeg kan se. Og så skal jeg, i følge forrige høsts lokale forhandlinger få bedre uttelling for kontaktlærerjobben også. Er fornøyd for egen del.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg satt akkurat og telte hvor lenge jeg hadde igjen til sistejafset i lønn kommer. 4 år igjen for min del.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:30   #164
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

5+1 år det? Jeg har straks 1 år igjen før jeg er der, og dit skal jeg komme! Heldige dere som har 16-års stige da. Hva skjedde egentlig med den for helse?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:37   #165
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

5+1 år det? Jeg har straks 1 år igjen før jeg er der, og dit skal jeg komme! Heldige dere som har 16-års stige da. Hva skjedde egentlig med den for helse?

Lektor er etter gammelt system 6 - 7 år. Lektor med tillegg er da 7- 8 år. Må ikke forveksles med master i dag.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:39   #166
Siritk

Siritk sin avatar

Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oki, da har jeg lært noe nytt i dag også. Når man har 7-8 fortjener man lønn herfra til himmelen! Sist jeg spurte fikk jeg nemlig beskjed om universitetsmaster + 1-2 år! Takk!

Gammel 09-06-10, 18:35   #167
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oki, da har jeg lært noe nytt i dag også. Når man har 7-8 fortjener man lønn herfra til himmelen! Sist jeg spurte fikk jeg nemlig beskjed om universitetsmaster + 1-2 år! Takk!

Det er ikke så rart det er forvirrende. Før bachelor/mastergradene kom inn i vår verden så het bachelor cand.mag (= 4år ca 70 vekttall, som igjen vil si 1 mellomfag(= 90 studiepoeng) og 2 grunnfag (120 studiepoeng)). Når man er cand.mag. så kan med PPU bli adjunkt. Har man 20 vekttall (=60 studiepoeng) så er man altså adjunkt med tillegg. Etter cand.mag. kunne man ta hovedfag som var normert til 2 år (= 40 vekttall = 120 studiepoeng). Og igjen med PPU i graden ble man altså lektor. 20 vekttall/60 studiepoeng i tillegg = lektor med tillegg. Hovedfag er nesten det samme som master, egentlig mer enn master.

Gammel 09-06-10, 22:44   #168
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Opp rundt 25000 for både meg og mannen, så vidt jeg kan se. Og så skal jeg, i følge forrige høsts lokale forhandlinger få bedre uttelling for kontaktlærerjobben også. Er fornøyd for egen del.

Jeg satt akkurat og telte hvor lenge jeg hadde igjen til sistejafset i lønn kommer. 4 år igjen for min del.

Så utrolig bra Kaija!

Klarer ikke helt å se hvordan jeg faller ut enda. Synes ikke det ser så veldig bra ut.

Gammel 09-06-10, 22:48   #169
Siritk

Siritk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Det er ikke så rart det er forvirrende. Før bachelor/mastergradene kom inn i vår verden så het bachelor cand.mag (= 4år ca 70 vekttall, som igjen vil si 1 mellomfag(= 90 studiepoeng) og 2 grunnfag (120 studiepoeng)). Når man er cand.mag. så kan med PPU bli adjunkt. Har man 20 vekttall (=60 studiepoeng) så er man altså adjunkt med tillegg. Etter cand.mag. kunne man ta hovedfag som var normert til 2 år (= 40 vekttall = 120 studiepoeng). Og igjen med PPU i graden ble man altså lektor. 20 vekttall/60 studiepoeng i tillegg = lektor med tillegg. Hovedfag er nesten det samme som master, egentlig mer enn master.

Cand.mag og Bachelor har jeg. Og har både tall og bokstaver på vitnemålet. Stakkars de som skal regne ut ansienniteten og lønnen min om en del år.

Gammel 09-06-10, 22:50   #170
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Hva slags tillegg ble det på adjunkt med opprykk ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:56   #171
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut som jeg går opp rundt 21000, og det synes jeg personlig er bra. Neste år har jeg vipper jeg over 16 års grensa, og da synes jeg at jeg får en veldig bra lønn. (Bortsett fra at det faktisk er topplønn da.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 23:14   #172
Siritk

Siritk sin avatar

Standard

Her er ny lønnstabell fra Unio.

Gammel 09-06-10, 23:14   #173
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ser ut til å bli 5000 ekstra på meg, men det blir vel 7000 og noko det da, sidan eg kvalifiserer til å få den der minstesatsen. Kvifor har lærarane eit ekstra trinn etter 16 år egentlig? Kunne godt tenke meg lønna der ute til høgre Sjølv har eg stilling med krav til mastergrad, og over 10 års erfaring.

Sist redigert av Syrin : 10-06-10 kl 08:43.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 23:18   #174
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

jeg vet ikke hva lønna var før opprykk, så den tabellen hjelper ikke...Noen som vet hva tillegget for adjunkt med opprykk er ? 20 års ansinitet?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 23:19   #175
Siritk

Siritk sin avatar

Standard

Side 95 her er gammel tabell.

Det skulle komme 16 år for helse nå, men dengang ei. Lurer på hvorfor. Håper vi snart får svaret på det.

Gammel 09-06-10, 23:22   #176
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Cand.mag og Bachelor har jeg. Og har både tall og bokstaver på vitnemålet. Stakkars de som skal regne ut ansienniteten og lønnen min om en del år.

Jeg er cand.mag.IKS/adjunkt med tilleggsutdanning og med et eller flere tillegg i tillegg. Tall og bokstaver har jeg også. Dvs bokstavene og de nye gradene fortrenger jeg :antikvarisk:

Gammel 09-06-10, 23:24   #177
Siritk

Siritk sin avatar

Standard

Godt å høre at det er flere enn meg som har spraglete vitnemål! Høgskolen har samlet fagene mine på ett vitnemål nå, ser jo ut som noe noen bare har satt sammen.

Gammel 09-06-10, 23:31   #178
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Her er de gamle satsene. Jeg går opp ca 14 000, men selvsagt dagen etter at årsvikariatet mitt går ut. Så med mindre det skjer noe snart, så får jeg arbeidsledighetstrygd basert på den gamle lønna til høsten. Men når jeg kommer meg ut i jobb igjen, er det nye trinnet på stigen (8 år) bare måneder unna.

Det er et ganske tydelig sprang for dere gamle. Jeg lurer egentlig på hvorfor. For rekrutteringen må det da være begynnerlønna som er viktigst?

Gammel 10-06-10, 08:01   #179
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Da kommer jeg frem til 11000 forskjell på tabellene. Spennende å se hva jeg egentlig havner opp med i lønn siden jeg ikke ligger i noen av tabellene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 08:04   #180
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Den dagen noen kan forklare meg at det er rettferdig at en førskolelærer som jobber i skolen som kontaktlærer(uten videreutdanning) tjener 40000 mer enn en førskolelærer som jobber som pedagogisk leder i barnehage, ja da skal jeg si meg fornøyd med utdanningsforbundet. Den dagen kommer sannsynligvis aldri, så jeg er IKKE imponert over det unio har fått til i dette lønnsoppgjøret. Det er stort sett lærerne som kommer best ut, og det kjenner jeg at jeg er mektig lei av.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.