|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvor ofte spiser dere dessert? | |||
| Nesten alltid |
|
1 | 0,72% |
| Som oftest |
|
3 | 2,16% |
| Et par-tre ganger i uken |
|
15 | 10,79% |
| En dag i uken etter fast mønster (f.eks etter fisk) |
|
5 | 3,60% |
| En dag i uken, vilkårlig |
|
8 | 5,76% |
| Noen ganger i måneden |
|
30 | 21,58% |
| Kun ved spesielle anledninger |
|
70 | 50,36% |
| Aldri |
|
3 | 2,16% |
| Annet/dustepoll |
|
4 | 2,88% |
| Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Omtrent aldri. Det hender det blir en is eller noe etter middagen om det er finvær, men jeg tror omtrent aldri jeg har laget i stand dessert nei. Hos foreldrene mine blir det ofte servert dessert, til sønnemannens store lykke. Han elsker kaffeslabberas med kaker og is :gammelmann: Vi hadde dog bare dessert på søndager i barndommen.
|
|
|
#22 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?1 gang i måndten sånn i snitt. Da stort sett på en søndag eller fordi vi har besøk.
|
|
|
#23 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Vi hadde alltid dessert på søndagene da jeg var liten. Det er svært sjelden jeg gidder lage dessert :lat:
|
|
|
|
#24 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Ikke så ofte- men jeg vil veldig gjerne ha oppskriften din på slik smuldrepai med kesam.. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Kun ved spesielle anledninger. Kanskje max fem ganger i året. Men det hender ungene får en is etter middag/til barneTV hvis det er fint vær. Da jeg vokste opp hadde vi stort sett alltid dessert om søndagene, hver dag til helligdagene i jul/påske og også noen ganger på hverdager. Sjokoladepudding på en torsdag var en fin gulrot for meg og lillesøster hvis vi hadde uer til middag. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Vi har så og si aldri dessert. Men ungene får gjerne frukt etter maten om de vil ha.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 10-06-10 kl 13:49. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Audacious
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Når vi har middagsgjester, eller litt sjeldnere. Vi har ganske mye gjester og med ujevne mellomrom husgjester som blir noen netter (eller mange), de blir ikke behandlet som gjester og kvalifiserer ikke for dessert.
|
|
|
#28 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Kun ved spesielle anledninger.
|
|
|
#29 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Kun ved veldig spesielle anledninger; jul og nyttår, stort sett. Jeg er egentlig ikke så voldsomt glad i dessert, de jeg liker er gjerne sånne dekadente 3-timersafferer som hjemmelaget creme brulee og sånn, og det setter jeg liksom ikke i gang med på en vanlig tirsdag. Dessuten spiser jeg ikke så mye søtt.
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?
Jeg tror kanskje jeg har fått oppskriften her en gang jeg?
|
|
|
#31 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Kun ved spesielle anledninger. Gjester, spesielle dager, eller at barna hadde lyst til å lage noe.
|
|
|
#32 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Det går litt i perioder. Mye oftere om sommeren enn om vinteren. Da går det i frukt med vaniljekesam/vaniljesaus, melon eller ispinner. Men sjelden mer enn en gang i uka. Det er mer enn jeg er vant med hjemmefra - der var dessert bare for utvalgte søndagsmiddager og spesielle anledninger.
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?VI spiser dessert kun ved spesielle anledninger, som julaften og nyttårsaften. Dog spiser vi oftere dessert om sommeren, da spiser vi jordbær til dessert med jevne og ujevne mellomrom. |
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Spesielle anledninger. Og knapt nok da... (Ved gjestebesøk har vi heller kaffeservering litt etterpå...)
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Veldig varierende.
|
|
|
#40 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?Vi har dessert på søndag. Da har vi alltid litt ekstra god middag og dessert. Ungene ville helst hatt dessert hver dag, men det blir veldig sjelden mer enn en gang i uken, annet enn frukt da.
|
![]() |
|
|