Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 21:28   #621
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Beindoktorens datter av Amy Tan.

Bærekraftig er ikke aktiv  
Gammel 11-06-10, 22:59   #622
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nydelig bok, koser meg veldig med denne.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 12-06-10, 10:25   #623
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leser "Den onde viljen" av Karin Fossum. Virker grei nok, men jeg er ikke noe superfan av Fossum.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 12-06-10, 12:40   #624
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min kamp 2

iben er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 08:17   #625
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nød av Are Kalvø

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 12:01   #626
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg venter bare på Karl Ove nå.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 12:09   #627
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg venter bare på Karl Ove nå.

Det er visst noe jeg ikke har skjønt. Leste halve 1'ern i påskeferien, og kom ikke lengre...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 12:14   #628
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Det er visst noe jeg ikke har skjønt. Leste halve 1'ern i påskeferien, og kom ikke lengre...

Jeg har nettopp begynt på enern, og jeg er veldig fascinert. Jeg har lyst til å lese hele tiden, og det skjer ikke så ofte.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 13:07   #629
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har nettopp begynt på enern, og jeg er veldig fascinert. Jeg har lyst til å lese hele tiden, og det skjer ikke så ofte.

Sånn var det med meg også. Jeg er nå halvveis i nr 2 og kan med glede konstatere at det ikke har forandret seg.

Gammel 14-06-10, 13:10   #630
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser Sherlock Holmes-noveller. Det er riktig spennende - Ku Klux Klan, Kongen av Skandinavia(!), mormonere og andre skumlinger!

Gammel 14-06-10, 13:12   #631
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser fantasymurstein, den første av fem: A game of thrones av George R.R. Martin. Fantastisk spennende kostymedrama med blod og gørr.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 13:14   #632
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Er det bare jeg her som leser scifi og fantasy på jevn basis? Nå for tiden leser jeg Chasm City av Alastair Reynolds. Spennende.

baltie er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 13:15   #633
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av baltie, her.

Er det bare jeg her som leser scifi og fantasy på jevn basis? Nå for tiden leser jeg Chasm City av Alastair Reynolds. Spennende.

Niks! : peker opp:

Gammel 14-06-10, 13:16   #634
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Åh, takk Luftslottet!

Du har mange tusen sider og veldig mye god underholdning framfor deg! Veldig bra serie, og ikke redd for å ta ting laaangt vekk fra Hollywoodske avslutninger.

baltie er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 13:18   #635
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Åh, takk Luftslottet!

Du har mange tusen sider og veldig mye god underholdning framfor deg! Veldig bra serie, og ikke redd for å ta ting laaangt vekk fra Hollywoodske avslutninger.

Svært imponert så langt, er omtrent 400 sider på vei. Mannen slukte denne, nå venter han bare på at jeg skal bli ferdig, så vi kan begynne på toer'n sammen.

Gammel 14-06-10, 13:32   #636
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

Jeg for min del venter i spenning på at Martin skal bli ferdig med de to siste bøkene i serien. Det jeg syntes er fascinerende med serien i kontrast til en del andre fantasy-serier, er at det er veldig lite sort/hvitt-fremstilling. Antagonistene i historien er faktisk ålreite på sin måte, og det er alltid en forklaring på hvorfor ting er som de er. "Heltene" kunne med en ørliten vridning av fremstillingen like gjerne vært skurkene. Ingen er virkelig gode og ingen er virkelig onde. Dog slår det meg at det kanskje kan se annerledes ut bare 400 sider inn i historien.

baltie er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 13:38   #637
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A Song of Ice and Fire er veldig flott, ja! Jeg har likevel ikke lest den så langt siste boken i serien - nå venter jeg til jeg er sikker på at han faktisk blir ferdig en gang. Men de tre første er kjempebra.

Gammel 14-06-10, 13:39   #638
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg for min del venter i spenning på at Martin skal bli ferdig med de to siste bøkene i serien. Det jeg syntes er fascinerende med serien i kontrast til en del andre fantasy-serier, er at det er veldig lite sort/hvitt-fremstilling.

Veldig enig. Det er jo også delvis fordi han veksler mellom ulike synsvinkler - hvem som er helt og hvem som er skurk kommer jo i stor grad an på øynene som ser.

Og så har han eksepsjonelt (og tidvis sjokkerende) få motforestillinger mot å ta livet av hovedpersonene sine.

Sist redigert av Skilpadda : 14-06-10 kl 13:55.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 14-06-10, 13:46   #639
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, langt fra!

Forrige boka jeg leste var den 9. og så langt siste i Steven Eriksons "Malazan Books of the Fallen"-serie. Brutal og episk fantasy på en fullstendig megaloman skala. (Fyren har faktisk klart å levere nesten ei bok i året siden bind 1 kom i 1999, til forskjell fra enkelte andre forfattere som nettopp har blitt nevnt; tiende og siste bind forventes til vinteren en gang.)

Gammel 14-06-10, 13:49   #640
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Standard

"A feast for crows" er absolutt verdt å lese, selv om den kun omhandler det som skjer i sør. Forhåpentligvis blir han ferdig med "A dance with dragons" en vakker dag, lurer jo fælt på hva som skjer med Sam og de andre... Og så de to siste kanskje før 2020 en gang?

baltie er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.