|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lage fiskekaker uten kvern eller foodprocessor?På heimkunnskapen på lærerskolen ble vi innprentet med at å kverne fisk til fiskekaker var noe man ikke gjorde dersom man var en God HusmorTM. Man hakket! Skulle ikke fiskekakene være grove hakket man lenger.
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan jeg lage fiskekaker uten kvern eller foodprocessor?
ja, det er rart mange mener hjemmelaget mat er Vanskelig og Tidkrevende.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lage fiskekaker uten kvern eller foodprocessor?Jeg lager laksekaker av laks jeg koker først, om som deretter moses med gaffel sammen med brødrasp, egg, løk og krydder. De er kjempegode og kjappe, men jeg har ikke prøvd med annen fisk enn laks.
![]() |
#24 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Kan jeg lage fiskekaker uten kvern eller foodprocessor?
Fisken mister store deler av bindeevnen når de har vært fosset, så fiskekaker bør lages av ferdk fisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan jeg lage fiskekaker uten kvern eller foodprocessor?Ble helt fine fiskekaker av frossen kjøpefilet i hurtigmikser.
![]() |
|
|