|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettTanten min slapp å betale da lappen hadde falt ned fra dashbordet. Hun fikk også tilsendt en sånn klistregreie til å feste p-lappene i for fremtiden.
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettDet står veldig klart på nettsidene deres at det ikke er grunn til ettergivelse:
|
|
|
#23 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettDe vil jo så klart ha færrest mulig klager, så de setter reglene sånn for å kunne gi bøter i disse tilfellene.
|
|
|
#25 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billett
Samme har jeg gjort og jeg slapp å betale boten.
|
|
|
|
#26 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettSend med kopi (for all del ikke orginalen!) av billetten, og klag i vei.
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettJeg spilte ydmyk i en klage og fikk ettergitt (samme grunn som deg - den snudde seg da bildøra smalt).
|
|
|
#28 |
|
Trøtt
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettjeg har vært i denne situasjonen, klaget og fikk ikke boten ettergitt. Det varierer nok litt fra selskap til selskap. Jeg ble så klart pisse sur og unngår nå denne parkeringsplassen i Drammen som pesten- jeg mener, jeg hadde faktisk betalt! Gyldig billett! :grmpf:
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Kun på kommunale plasser. På private plasser må parkeringsselskapet finne frem til den som faktisk parkerte og bøtelegge denne. Bilens eier er ikke ansvarlig. |
|
|
|
#30 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettKlag i vei. Er du heldig så treffer du på folk som er greie og sletter boten.
|
|
|
#31 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettJeg fikk ettergitt en parkeringsbot der jeg faktisk ikke hadde betalt parkeringsgebyr i det heletatt.
|
|
|
#32 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettDe klemmene er gull verdt ja, Autofil. Faktisk en ting jeg savner fra Volvoen.
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettJeg gjorde akkurat som Scarlett i fjor. Lappen snudde seg på dashbordet på den private parkeringsplassen. Jeg betalte bare den bitre boten, siden vilkårene bakpå lappen sa at den måtte være synlig for å gjelde. Så det hadde jeg ikke trengt å gjøre altså? Sist redigert av daffy : 15-06-10 kl 18:49. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hertuginne
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettSelvsagt klager du, en høflig og saklig klage. Og så gjør du som Smilefjes sier når du får avslag. De gidder som regel ikke ta saken videre, for det koster mer enn det smaker for dem.
|
|
|
#35 |
|
Smugleser
|
Nei, men de vil argumentere at når du parkerer der, så har du akseptert de betingelsene de setter (forutsatt at du visste om dem på forhånd).
|
|
|
#36 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettVi har sånn Volvoklemme, den er smart. Og i den andre bilen hadde vi sånn gummiproppvariant av samme, og den falt ned - oppå lappen som havnet oppned. Jeg gadd ikke klage, for det står jo så tydelig at det IKKE er grunnlag for klage. Jeg gadd ikke betale heller. Ventet heller til inkassokravet kom. *slurvehue*
|
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Denne er til og med standard i vår ikke særlig fancy Skoda Fabia. Det er utrolig praktisk og anbefales.
|
|
|
|
#38 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettJeg har full forståelse for denne bestemmelsen om at lappen skal ligge synlig, og at de bøtelegger om den ikke er synlig.
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Parkeringsgebyr og gyldig, men ikke synlig, billettJeg tror min far skulle ønske at jeg oftere hadde fått bot på private parkeringsplasser på bilen som var registrert på ham, men hey - der er jo boten mye dyrere. :økonom: |
|
|
|
![]() |
|
|