|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Bryllupsgave - hva er vanlig?Vi er invitert til ett bryllup nå i sommer til en kamerat, hvilken størrelsesorden ligger gavene på til denne type bryllup? Det er snakk om ganske mange utgifter mht reise og overnatting + at bryllupet varer i 2 dager - dvs. 2 middager.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?Jeg tenker vanligvis ikke så mye på pris når jeg kjøper gaver (innenfor visse grenser så klart), men tenker mer på hva som er den rette gaven for mottaker. Til venners bryllup så har vi vel ligget på omkring 5-700 kr, tror jeg. Kommer litt an på hvor nære venner det er snakk om også.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?Dette er vel ikke hva man kan kalle nære venner. Og de ønsker seg mest av alt penger, noe som ikke er det morsomste jeg vet å gi, men det er nå det som vil falle mest i smak iflg. ønskelisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?Til nære venner ligger vi vel på rundt tusenlappen. Andre får vel gave for mellom 5 og 700. Kommer litt an på hva de ønsker seg også, selvfølgelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?Jeg ville gitt 1000 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?Jeg synes 1000 kroner er et helt greit beløp. 500 litt gnient, 700-800 mer aksptabelt og 1000 kroner helt korrekt. Til de aller næreste ville jeg gitt litt mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?Hvis dere tenker å gi penger ville jeg gitt en 500-lapp.
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Når man er invitert i to middager så synes jeg også at en gave til 500 kroner er litt 'gnient' hvis det er en gave fra to stk.
![]() |
#11 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Vi hadde vel landet på 1000, men det blir jo ganske mye tilsammen når dere må betale overnatting! Jeg vet om flere brudepar som ikke ønsker gave fra de som må overnatte.
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?
Hvorfor spiller det noen rolle at det er to middager? Det er ikke meningen at gaven skal "betale" for festen, er det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Det er ikke nødvendigvis en sammenheng. Men JEG synes nå det er gnient uansett. Hvordan andre føler det får være dems sak.
![]() |
#14 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Det er jo avhengig av hvor nære vennene er, og hva slags økonomi man har.
![]() |
#15 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Byllupsgave - hva er vanlig?
Hvis du leste hele innlegget mitt som du siterte, ville du også sett at jeg selvsagt ikke mener man skal kjøpe gaver man ikke har råd til. Selvsagt ikke, vi har selv i tidligere år vært i en økonomisk situasjon som gjorde at vi måtte spare på alt. Jeg tok utgangspunktet i hva jeg anser som allminnelig skikk og bruk, og forutsetter da en normal god økonomi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Et sted mellom 500 og 1000.
Sist redigert av star : 17-06-10 kl 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
seru
|
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Jeg synes 500 er en helt grei sum når paret ønsker seg penger. Mulig mer om jeg skulle kjøpt en gave og den "rette" gaven kostet noen hundrelapper mer. Jeg synes det blir litt smålig å betrakte 500 som "gnient".
![]() |
![]() |
#18 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Hvis giverne har dårlig råd så er 500 helt ok.
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllupsgave - hva er vanlig?Hadde gitt minimum 900 - 1000 kr hvis vi var bedt til middag som par. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|