Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-10, 07:26   #41
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!

Dra på Dromedar og få baristaen til å lage en kaffedrink med litt fløte i du - da snakker vi.

(jeg smakte seterrømme for første gang for noen år siden - det skulle jeg aldri ha gjort...)

Gammel 18-06-10, 07:50   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Min doble mokka fra BIT (jatakk, stor kopp!) må ha h-melk.

Men det trenger du! Det er ikke like sikkert at jeg trenger det.

GR bekrefter alle mine fordommer: Masse kalorier å spare hvis du bytter ut en liter fløtesaus med en ss. sjysaus. No kidding.

Gammel 18-06-10, 08:11   #43
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Grete Roede er noe av det dummeste jeg vet, rett go slett. Svigerinna og svogeren min går på det, og fy filler, makan til tulleopplegg har jeg sjelden sett. De lager viltgryte med lettyoughurt, og så har de poteter eller ris til
Og masse eksempler a la det dressingeksempelet, svigerinna mi er helt vill på den kesamen sin, men spiser jo tre ganger så mye som jeg spiser av rømme, fordi det smaker jo mye mer.

Gammel 18-06-10, 08:48   #44
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er på linje med Maxi her, skumma melk er faktisk best av alt. Du tåle jo H-melk i latten din, og om det er så godt at du vil velge det, så gjer du det. Det ER jo godt.

Gammel 18-06-10, 09:06   #45
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det være h-melk i kaffen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 09:21   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå målte jeg hvor mye melk jeg tok i cappucinoen min, det er ca 1,2 dl pr kaffe.
Så et par slike pr dag tåler jeg!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 09:21   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker også H-melk i kaffen, men hjemme bruker vi bare økologisk lettmelk. På jobb har vi ofte både H-melk og lettmelk, og da velger jeg H-melk. Det er det jeg fikk anbefalt av 4H-klinikken. Men jeg drikker ikke mengder, da. En liten dæsj i vanlig kaffe, som blir noen kopper hver dag, og i snitt 1–2 doble latter i uka.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 09:27   #48
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men når dere lager latte, lager dere skum av melken da? Eller varmer dere den bare? Hvis det er et poeng å spare kalorier så blir det jo veldig mye mindre melk pr kopp når man lager skikkelig skum. Jeg bruker en liten skvett espresso og kanskje 1 dl skummet melk, det blir et stort krus med masse deilig melkekaffe. Og veldig lite fett.
Jeg har ikke prøvd helmelk, men noen ganger lettmelk hvis vi er tomme for skummet melk. Lettmelken blir ikke på langt nær like stivt skum.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 09:40   #49
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men når dere lager latte, lager dere skum av melken da? Eller varmer dere den bare? Hvis det er et poeng å spare kalorier så blir det jo veldig mye mindre melk pr kopp når man lager skikkelig skum. Jeg bruker en liten skvett espresso og kanskje 1 dl skummet melk, det blir et stort krus med masse deilig melkekaffe. Og veldig lite fett.
Jeg har ikke prøvd helmelk, men noen ganger lettmelk hvis vi er tomme for skummet melk. Lettmelken blir ikke på langt nær like stivt skum.

Jeg lager skum ja.
Eller. Ikke så mye skum i latte som i cappucino.

Gammel 18-06-10, 10:40   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir stivere skum av lettere melk, ja, men det blir "hardere" eller tørrere eller noe.

Mer fett gir mykere skum.

Gammel 18-06-10, 10:42   #51
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mer fett gir mykere skum.

Fyldig deilig og herlig skum.

Gammel 18-06-10, 10:45   #52
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kunne ikke ramle meg inn å bruke helmelk til noe som helst, merker jeg ...

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 10:58   #53
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det kunne ikke ramle meg inn å bruke helmelk til noe som helst, merker jeg ...

Gammel 18-06-10, 11:04   #54
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg tror dette er første gang jeg har helmelk i hus.

Gammel 18-06-10, 11:08   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir helmelk til den tynne lille ungen min i perioder, han drikker ikke store mengder melk, og jeg tenker at han godt kan ha det ekstra fettet.
Men meg frister den ikke, jeg syns faktisk det lette og "tørre" skummet er bedre i kaffe. Sikkert mye en vanesak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 11:10   #56
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg elsker denne tråden litt

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 11:11   #57
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Her drikker vi i grunn lite melk hele gjengen.
Jeg drikker aldri melk, kun i kaffe.
Mannen har det kun i frokostblanding etc. Barna drikker det en sjelden gang.

Gammel 18-06-10, 11:14   #58
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

H-melka tar alt for mye av kaffesmaken.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 11:44   #59
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir h-melk i frokostblandingen til de tynne små guttespirrevippene mine. :bidrar:
Jeg får vondt i magen av all melk, og dikker ikke kaffe. :deler:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 12:21   #60
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker H-melk til latten - og fløte i kaffe hjemme. Bruker lavkarbo - går fint det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.