|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og baby
Jeg gikk forbi en dame som trillet baby for noen dager siden - hun hadde teppe og regntrekk over vognen - da måtte jeg faktisk bare kommentere
|
|
|
#23 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jupp, jeg har kjeftet opp en besservisserdame som kommenterte det for meg en gang. Går man sammen med personen er det selvsagt en ting, men en person du passerer, du vet ingenting om hvor lenge det helseteppet har hengt/skal henge der. Jeg dekket konsekvent vognen til snupsen fra hun var så stor at hun satte seg opp. Da sovnet hun på 5-10 minutter, og jeg tok det vekk igjen. Hadde jeg ikke teppe tok innsovningen 30-60 minutter, hvis hun i det hele tatt sovnet. Alt for mye gøy å se på.
|
|
|
#24 |
|
Nærmer seg
|
Jeg gjør det samme, ellers ville gullet aldri ha sovnet. Myggnettingen til vogna har forresten en veldig god skjerm så den bruker jeg en del.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyMen når pleddet, eller badehåndkleet, jeg harsett så mangt, er festet med klesklyper rundt det hele (og mor selv går i shorts og liten singlet, for det er kokvarm sommer, varmere enn man ser så ofte i Bergen...) da virker det ikke som om det "henger der bare noen sekunder mens ungen sovner" altså.... dog, det beskytter sikkert mot de som føler for å rive det av da....
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyDet er veldig forskjell på å bare henge et tynt helseteppe løst over vognen i noen minutter mens man får barnet til å sove, og å feste rørospledd og annet på kalesjen med klyper og ha det på over tid.
|
|
|
#27 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Helt enig med begge to, jeg er også veldig imot å koke barn under tepper, og får vondt av barn med byne og lue inne på handlesenter, som i tillegg får jakka til mor over vogna som hun tar av fordi hun er så varm
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyJeg bruker også helseteppe over kallesjen når ungen sover forresten. Men jeg synes det er stor forskjell på å dekke til en bagvogn så det blir helt tett inni der og å ha et teppe hengende noen cm nedforbi kallesjen på OTH for at ungen skal slippe sol i øynene når vogna har liggestilling.
|
|
|
#29 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyJeg høyner med å ha sett en baby i voks-i-pose på sommeren. Igjenkneppet |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Off the map.
|
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyJeg har ofte tenkt at det hadde vært kjekt med en slags rullegardin. Da tenkte jeg på en som gikk fra kalesjen som kanskje kunne festes på håndtaket - sånn at man fikk skjermet sola. Disse parasollene er det ikke mye vits i - og når man befinner seg på kanariøyene midtsommers er det faktisk ganske viktig å få blokkert sola ute.
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Hvis du snakker sommer som i juni 2010, sover min ettåring i voksipose i barnehagen ennå. Ikke svett eller overopphetet. Men det sier vel mer om været enn noe annet er jeg redd.
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyHi, hi, litt komisk at dette fins. På barselgruppa tidlegare i veka gjekk vi i solskinnet, og sleit litt med sol inn i vogna, så vi hang litt helsetepper litt av opninga ei lita stund, da var det ei som sa "det skulle finnast ei slags rullgardin", og så lo vi litt av det.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyStemmer i allsangen her inne, jeg synes synd på barna under fleecetepper etc. Jeg så ei her en dag med et digert fleeceteppe som dekket hele vogna. Jeg fikk lyst å flerre det av og kaste hele teppet i søppelet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyJeg hang også helsetepper sånn halvt over kalersjen for at snuppa og lille gutt skulle sovne i vogna når de gjorde det. Jeg tok det alltid vekk med engang de hadde sovnet men syns det var kjipt med blikkene jeg fikk.. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Whatever, never mind
|
Man kan få kjøpt solskjermer, i både små og store varianter. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyJeg er sterk motstander av babykoking, men jeg husker at jeg av og til måtte dekke vognen delvis for å få mellomsøster til å sove. Hun var så nysgjerrig, så fra 4-5 måneders alder var det kul umulig å få henne til å sove i vogna. Mørk myggnetting kunne hjelpe, men det hendte jeg måtte slenge jakken min over noen minutter for å få henne til å sovne. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Curlingkone
|
Den var lur!
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyJepp, jeg har sett med klesklyper.
|
|
|
#39 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyLitt off-topic, men sånne skjermer som Arkana viser er veldig kjekke. Kjøpte nettopp en som ligner den nederst på ebay, og den passer fint både på Mistralen og TFK-en.
|
|
|
#40 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Unødvendig utstyr til vogn og babyEgentlig er jo dette en fantastisk oppfinnelse! Jeg går ut fra at den lages i et materiale som slipper luft gjennom, og at den ikke dekker på sidene eller helt ned. Det at så mange velger å koke babyen (evnt den lettere varianten med helseteppe for å skjerme ved innsovning) viser jo at det er et behov. La oss heller håpe mange babykokere velger en tilpasset rullgardin i stedet.
|
![]() |
|
|