|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaDa kommer vi i kategorien snåle naboer som har 150 tujaer rundt tomta...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaJeg har en tuja. Den fikk jeg som sånt søtt lite dekorert juletre da jeg gikk i 6. klasse.
![]() |
#43 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaVi har et slikt tre eller to mot naboen. Ikke en hekk (vi har hekk også...rundt resten av frimerkehagen) Vi snakker tre, den største stikker godt over rekkverket på veranden i andre etasje, og er plantet lavere i terrenget enn bakkenivå i første...
![]() |
#44 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaVi har fjernet røttene i dag. Litt hardt arbeid, men ikke verre enn at mannen gjorde det alene med spett og spade. Vannet røttene godt først slik at de slapp litt taket i jorda. BORTE! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaVi har tuja mot en naboe, og det er nettopp for de vi ikke ønker noe kontakt med dem *sær*. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tuja
For dem som liker en formklippet hekk, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
frakoblet
|
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaEh, vår er ikke firkantet. Den er ganske spiss på toppen, og skråner nedover - som en julegran. Men ellers skjønner jeg ikke hva som er galt med litt symmetri og ryddighet.
![]() |
#49 |
Kontrollfrik
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaJeg liker ikke firkantethet i hagen. Selv om jeg har rot på hjernen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaEg er eit "gjerde-menneske" sjølv, så eg vil ikkje ha noko hekk. Men akkurat kva andre folk finner på i sin hage, bryr eg meg lite om. Så lenge dei har sånn nokonlunde med klær på, og ikkje bedriver tida med ting som gjerna høyrer til i meir skjerma omgivelser.
![]() |
#52 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaVi har også plantet en del laurbærhegg. Det er tålmodskrevende greier, i hvert fall i vårt klima, og denne sprengvinteren stod den ganske brun og bar tilbake, stakkars.
![]() |
#53 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaDet er thujahekk mot oss på deler av naboen sin tomt. Den har nok stått der i over tjue år. Jeg synes den er helt grei. Den burde vært stusset mer på vår side gjennom årene, og nå er det vel for sent uten å få gule partier? Den er ikke min favoritt, men helt greit der man ønsker en grønn "vegg". Har forøvrig aldri merket at den lukter - og den klarte i allefall vinterens minus tjuetre på det kaldeste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() |
ja nettopp derfor vi har tuja hekk |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Kontrollfrik
Hos oss vokser den mellom en halv og hel meter i sesongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: [Hage] Forbaskade tujaHuff, medfølelse sendes din vei. (Vi skal fjerne vår thuja neste år... Burde gjort det i år, men har nok ikke tid og anledning.) Lykke til med de "fine" vekstene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|